plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۱۴۲۹۲

زهر زنبور عسل گران‌تر از بشکه‌های نفت

ایران هشتمین تولید کننده عسل در جهان است
در مقایسه درآمد ارزی عسل با نفت گفته شده است که قیمت صادراتی ۴ گرم زهر زنبور عسل ۵۶ دلار و یک بشکه نفت ۵۰ دلار است.
زهر زنبور عسل گران‌تر از بشکه‌های نفت
به گزارش ایصال نیوز، علی‌رغم اینکه عسل در ایران تاریخی کهن دارد اما قدمت ورود زهر به طب جدید کمتر از دو دهه می باشد. به گزارش اسپوتنیک، زهر زنبور عسل به عنوان یک ماده بسیار اقتصادی هنوز در ایران ارزش واقعی خود را پیدا نکرده است.

گفته شده است که ایران در تولید عسل مقام چهارم را در جهان دارد اما در میان ۱۵ کشور اول صادرکننده جایگاهی ندارد. بسیاری از کاربران معتقدند که ایران عسل خوبی تولید می کند و با مدیریت درست، قابلیت رقابت با کشورهای دنیا را دارد. عده ای از کاربران نیز عنوان کردند که راه حل رهایی از مشکلات اقتصادی، افزایش صادرات و درآمد ارزی محصولات غیر نفتی است.

گروهی از کاربران نیز معتقدند که روابط سالم دیپلماتیک با کل دنیا، امکان فروش و صادرات محصولاتی مانند عسل را بیشتر خواهد کرد.

گفتنی است؛ باستان رئیس اتحادیه زنبورداران سال پیش با اشاره به لزوم برنامه ریزی و فراهم آوردن زیرساخت های مناسب گفته بود ایران می توانیم با افزایش تولید و صادرات زهر زنبور عسل، جای خالی درآمد حاصل از نفت را در بودجه پر کنیم.

مهم‌ترین ترکیبات شیمیایی زهر زنبورعسل شامل آپامین، ملیتین، فسفولیپاز است و این مایع دارویی از دو اسیدآمینه سولفو متیونین و سیستین که در درمان بیماری‌های روماتیسم مؤثرند غنی هست.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما