plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
کد مطلب : ۱۱۳۹۹

مهار شیوع کرونا به سبک کره شمالی

کره شمالی به رغم انکار وجود کرونا در این کشور، تدابیر مقابله با کرونا را تشدید و استفاده از ماسک را اجباری کرد.
مهار شیوع کرونا به سبک کره شمالی
به گزارش ایصال نیوز، کره شمالی در حالی که اصرار دارد هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور وجود ندارد، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده را برای استفاده از وسایط نقلیه عمومی اجباری کرد.

مقامات بهداشتی کره شمالی پیش از این اعلام کرده بودند یک فرد با علامت‌هایی شبیه به مبتلایان به ویروس کرونا که از کره جنوبی به این کشور آمده، شناسایی شده است.

به نظر می‌رسد کره شمالی ترجیح می‌دهد به جای چین، کره جنوبی را به عنوان منشاء پخش ویروس کرونا معرفی کند. 

 در همین خصوص، به گزارش خبرگزاری فرانسه از پیونگ یانگ، در روزهای اخیر تصاویری از مسافرانی دیده شد که همگی صورتشان با ماسک پوشانده شده بود و پیش از آنکه در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شوند، برای شستن دست‌های خود با محلول ضد عفونی کننده در صف بودند. در ایستگاه راه آهن پایتخت نیز، مسافران همگی ماسک داشتند و پیش از آنکه وارد ساختمان شوند تب سنجی می‌شدند.

گفتنی است، خبرگزاری صداوسیما نیز گزارش داد؛ کنترل درجه حرارت بدن‏، استفاده از محلول‌های ضد عفونی کننده و دادن ماسک به مسافران وسایل حمل و نقل عمومی از اقدامات کره شمالی برای تشدید مبارزه با کروناست. کره شمالی که نظام پزشکی ضعیف آن به ویژه در برابر شیوع کرونا آسیب پذیر است‏، اعلام کرد در خاکش هیچ مورد ابتلا به کووید ۱۹ وجود ندارد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما