plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۳
کد مطلب : ۹۳۶۹

لابی صهیونیست‌ها پشت پرده اقدام آلمان علیه حزب‌الله

علیرضا شیخ‌عطار*
اسرائیل از هیچ گروهی به اندازه حزب‌الله هراس ندارد چون طعم تلخ شکست‌های پیاپی از این گروه مقاومت را چشیده است.
لابی صهیونیست‌ها پشت پرده اقدام آلمان علیه حزب‌الله
اقدام دولت آلمان علیه حزب‌الله لبنان را باید در چارچوب مناسبات دولت این کشور با آمریکا و  رژیم صهیونیستی و همچنین نفوذ لابی صهیونیستی در بدنه حاکمیتی آلمان تحلیل کنیم. 

آلمان بعد از جنگ دوم جهانی یک کشور شکست‌خورده بود که همین شکست سخت و سهمگین، این کشور را تحت نفوذ آمریکا قرار داد. نفوذی که حتی به حضور فیزیکی نیروهای نظامی آمریکا در این کشور انجامیده که تاکنون نیز ادامه یافته است.  

آمریکا نه تنها در آلمان پایگاه نظامی دارد بلکه آلمان نقش یک انبار برای نگهداری تسلیحات هسته‌ای و اتمی را برای آمریکا بازی می‌کند. اسرائیل نیز به بهانه مساله هولوکاست هرگونه که بخواهد از دولت آلمان باج می‌گیرد.

نفوذ رسانه‌ای و گسترش لابی صهیونیستی در تمام عرصه‌های حاکمیتی آلمان به قدری زیاد است که مورد اعتراض جوامع روشنفکری آلمان قرار گرفته است. 

حال با در نظر گرفتن این مسائل باید اشاره‌ای کنیم به ضربه‌ای که اسرائیل از حزب‌الله لبنان خورده است. مهم‌ترین گروه مقاومت در منطقه خاورمیانه در برابر تجاوزکاری‌های اسرائیل، حزب‌الله است.

اسرائیل از هیچ گروهی به اندازه حزب‌الله هراس ندارد چون طعم تلخ شکست‌های پیاپی از این گروه مقاومت را چشیده است. اسرائیل از هیچ گروهی به اندازه حزب‌الله ضربه نظامی نخورده و همین تجربه شکست‌های متعدد باعث شده سعی کند در تمام ابعاد سیاسی و تبلیغاتی به حزب‌الله ضربه بزند. 

همین تقابل و هراس اسرائیل از حزب‌الله باعث شده لابی‌های رژیم صهیونیستی دولت آلمان را تحت فشار قرار بدهند که دست به اقدامی علیه حزب‌الله بزند. دولت آلمان نیز نهایتا به دلیل همان وابستگی‌های ساختاری که به آن اشاره شد، به این فشارها تن داد و حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی شیعی اعلام کرد و مدعی شد از فعالیت‌های این گروه در خاک آلمان جلوگیری می‌کند.

نکته قابل توجه این است که حزب‌الله لبنان به‌رغم ادعای مقامات آلمانی اصلا تشکیلاتی در این کشور ندارد. آلمان به عنوان یکی از قوی‌ترین کشورهای اروپایی از لحاظ اقتصادی میزبان بسیاری از مهاجران از کشورهای خاورمیانه است.

بر همین اساس تعدادی از جوانان لبنانی نیز مثل شهروندان سایر کشورها در آلمان زندگی می‌کنند و گاهی کمک‌های مالی خود را برای حزب‌الله لبنان ارسال می‌کنند. این کمک‌های مالی را نیز نه به عنوان یک کار تشکیلاتی بلکه به عنوان یک اقدام میهنی و داوطلبانه برای کمک به عنصری که حافظ تمامیت ارضی وطن‌شان است، انجام می‌دهند.

باید یادآوری کرد حزب‌الله لبنان تنها عنصر مهمی است که توانسته امنیت ملی لبنان و تمامیت ارضی آن را در برابر همه هجمه‌های بیگانه اعم از رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تکفیری حفظ کند و به همین دلیل تعلق خاطر به حزب‌الله لبنان برای عموم لبنانی‌ها یک مساله میهنی و وطنی است نه لزوما یک کار تشکیلاتی ـ حزبی. 

با در نظر گرفتن این موضوع که حزب‌الله هیچ تشکیلات و شعبه‌ای در آلمان ندارد باید این حقیقت را اعلام کرد که اقدام آلمان علیه حزب‌الله صرفا یک کار تبلیغاتی بوده و در عمل هیچ مشکلی را برای فعالیت‌های حزب‌الله لبنان ایجاد نمی‌کند با این حال این اقدام دولت آلمان که بنا بر فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده در راستای فشار تبلیغاتی و عملیات روانی علیه حزب‌الله است تا بتواند با توجه به تحولاتی که هم‌اکنون در کشور لبنان در حال وقوع است، این گروه لبنانی را تحت فشار گذاشته و خدشه‌ای به نقش‌آفرینی حزب‌الله در تحولات جاری لبنان وارد کند. 

* سفیر پیشین ایران در برلین/ روزنامه‌نگار 

انتهای پیام/*
۳
مرجع : وطن امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما