plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۶۱۵

اقدام لازم کشورهای اسلامی در برابر اسلام‌ستیزی دموکراتیک!

رضا نصری
سال‌هاست نهادها و سازوکارهای دموکراتیک این کشورها (از سازوکار همه‌پرسی گرفته تا سازوکارهای قانونگذاری و آراء دادگاه‌ها) به صورت خزنده در جهت پیشبرد گفتمان «اسلام‌ستیزی» بکار گرفته می‌شود.
اقدام لازم کشورهای اسلامی در برابر اسلام‌ستیزی دموکراتیک!
در سوئیس طی یک رفراندوم عمومی ساخت «مناره» را ممنوع کردند؛ در فرانسه با سازوکارهای پارلمانی حجاب اسلامی را در مدارس و برخی اماکن عمومی ممنوع کردند؛ در بلژیک و برخی دیگر از کشورهای غربی - با سازوکارهای قانونی - به جنگ «گوشت حلال» رفتند و در آمریکا نیز با توسل به قدرت اجرایی رئیس‌جمهور - و با تایید دیوان عالی ایالات متحده - ورود شهروندان برخی کشورهای اسلامی را عملاً ممنوع ساختند. این یعنی دولت‌های غربی اجازه داده‌اند از نهادها و سازوکارهای دموکراتیک آن‌ها برای هویت‌زدایی، انسانیت‌زدایی و کرامت‌زدایی از مسلمانان استفاده شود.

به عبارت دیگر، سال‌هاست نهادها و سازوکارهای دموکراتیک این کشورها (از سازوکار همه‌پرسی گرفته تا سازوکارهای قانونگذاری و آراء دادگاه‌ها) به صورت خزنده در جهت پیشبرد گفتمان «اسلام‌ستیزی» بکار گرفته می‌شود و - خواه‌ ناخواه - در ترویج و توسعه سیستماتیک این گفتمان و بالطبع در «مشروعیت‌بخشی» به خشونت علیه مسلمانان ایفای نقش می‌کند. یعنی، درست مانند دهه ۱۹۳۰ اروپا، و درست مانند آنچه بر سر یهودیان در آلمان نازی آمد، امروزه ساختارهای سیاسی/حقوقی غرب در خدمت یک ایدئولوژی بینگانه‌ستیز خطرناک - این بار با هدف‌گیری مسلمانان - بکار گرفته می‌شود و این خبط و قصور مهمی از جانب این دولت‌هاست که فاجعهٔ قتل ۴۹ مسلمان در نیوزلند فقط یکی از نمودهای آن است.
متاسفانه، در تمام سال‌های اخیر، شخصیت‌ها و جوامع مسلمان - در اعتراض به این سرکوب سیستماتیک - غالباً بر «نقش رسانه‌ها» در ترویج اسلام‌ستیزی، تبعیض در ابراز انزجار نسبت به تعداد قربانیان خود و بکارگیری یا عدم بکارگیری واژه «تروریسم» یا «قربانی تروریسم» تاکید و تمرکز کرده‌اند و هر بار نیز - در واکنش به این قبیل پویش‌های اعتراضی - با این پاسخ مواجه شده‌اند که «در غرب آزادی بیان وجود دارد» یا «در غرب رسانه‌های مستقل هستند» و هر بار نیز در برابر این پاسخ‌ها به سرعت خلع سلاح شده‌اند! حال اینکه می‌بایست اعتراض اصلی آن‌ها حول محور سوءاستفاده خطرناک جریان‌های فاشیست و اسلام‌ستیز از نهادهای دولتی و سازوکارهای دموکراتیک این کشورها متمرکز می‌شد.

حال که وزیر امور خارجه ایران ابتکار عمل را در دست گرفته و - در واکنش به اتفاق اخیر در نیوزلند - خواستار تشکیل جلسه اضطراری «سازمان همکاری اسلامی» شده است، جا دارد موضوع بکارگیری نهادها و سازوکارهای دموکراتیک غرب برای سرکوب هویت و کرامت و انسانیت شهروندان مسلمان به موضوع اصلی این نشست بدل شود و کشورهای اسلامی قاطعانه در برابر تداوم این روند خطرناک و تبعات عدم اصلاح آن هشدار دهند.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما