plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۳۶۹۶

نشانه‌هايی از صدور انقلاب

محسن پيرهادی*
اتفاقات عراق، سوريه، لبنان، فلسطين، بحرين و يمن، نمونه هايي از صدور انقلاب اسلامي است. در نيجريه و سودان و مصر و حتي در عربستان سعودي، روز به روز بر ارادتمندان مکتب خميني کبير افزوده مي‌شود. اين فهرست، روز به روز بلندتر مي شود، حاميان و متحدان منطقه اي ايران اسلامي به عنوان محور مقاومت در برابر استکبار، روز به روز هم از لحاظ کمي بيشتر و گسترده تر و هم از نظر کيفي، عميق تر و قوي تر مي شوند.
نشانه‌هايی از صدور انقلاب
در سال ۵۸ و در اوج ناآرامي هاي داخلي، بي نظمي ها، نبود سازماندهي درست نيروهاي نظامي، تهديد خارجي و ده‌ها مسئله و بحران ديگر،‌ شايد خوش بين ترين تحليلگران هم تصور نمي‌کردند که انقلاب اسلامي مردم ايران، در بهترين شرايط بتواند بقاي خود را تضمين کند، اما همان زمان، بنيان‌گذار کبير انقلاب اسلامي، با عبور از موضوع تثبيت انقلاب، از صدور انقلاب اسلامي سخن مي‌گفتند.

آن مرد الهي، نه تنها از ضرورت و امکان صدور انقلاب به کشورهاي ديگر سخن مي‌گفت، بلکه تأکيد مي‌کرد که انقلاب ما تا همين جاي کار هم صادر شده است.
يکي از بزرگ‌ترين و تاريخ ساز ترين تحولات قرن بيستم، بي‌شک انقلاب اسلامي مردم ايران است که به قول مقام معظم رهبري، بي نام خميني در هيچ کجاي جهان شناخته شده نيست. تا امروز، يعني تا چهل سالگي انقلاب اسلامي، کمتر سياستمدار و دولتمردي در دنيا پيدا مي شود که نام خميني کبير را نشنيده باشد، اما باور دارم روند تحولات به سمتي پيش مي رود که در سده بيست و يکم، عموم ملت ها و به ويژه ملت هاي مسلمان، عميقا با تفکر و منش و اسلام ناب مد نظر آن عزيز سفر کرده آشنا شوند، شيوه مبارزه او را تنها نسخه نجات بخش خود بدانند و چه بسا، بسياري از ملت هاي مسلمان، به واسطه تمسک به ريسمان الهي که او معرفي کرده، از سلطه استکبار جهاني و دست نشاندگانش نجات يابند.

اتفاقات عراق، سوريه، لبنان، فلسطين، بحرين و يمن، نمونه هايي از صدور انقلاب اسلامي است. در نيجريه و سودان و مصر و حتي در عربستان سعودي، روز به روز بر ارادتمندان مکتب خميني کبير افزوده مي‌شود. اين فهرست، روز به روز بلندتر مي شود، حاميان و متحدان منطقه اي ايران اسلامي به عنوان محور مقاومت در برابر استکبار، روز به روز هم از لحاظ کمي بيشتر و گسترده تر و هم از نظر کيفي، عميق تر و قوي تر مي شوند. اين در حالي‌است که مثلا شيخ زکزاکي، رهبر شيعيان نيجريه، تنها دو بار در جواني با امام خميني ديدار کرده و با دريافت نوري از پير جماران، تا همين امروز، خود را مريد ايشان قلمداد مي کند و براي او در نيجريه، صدها هزار و بلکه ميليون ها هوادار تربيت کرده است. شهيد حسين بدرالدين هم که در ديدار روز گذشته هيئت انصارالله يمن، مورد تمجيد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند،جريان مشابهي دارد. او در ايام حيات امام خميني،‌ براي آشنايي با مکتب او، به قم سفر کرد و به يکي از مريدان امام تبديل شد. همان که جانشينانش، در ملاقات ديروز، ولايت امام خامنه‌اي را امتداد خط پيامبر اسلام (ص) و ولايت اميرالمؤمنين (ع) دانستند و مواضع حيدري و علوي معظم له را امتداد مکتب امام خميني برشمردند. اين قرن، بدون شک، قرن خميني کبير است.

*روزنامه نگار

انتهای پیام/*
۲
مرجع : رسالت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما