plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۹۶۲۸

اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای تقسیم قدرت به توافق رسیدند

اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو رقیب انتخاباتی، پس از ماهها کشمکش بر سر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، سرانجام با رفاقت، توافق نامه سیاسی امضا کردند.
اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای تقسیم قدرت به توافق رسیدند
به گزارش ایصال نیوز، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، نخست وزیر پیشین امروز یکشنبه توافق نامه سیاسی تقسیم قدرت امضا کردند.

وی در توییتر نوشت: "توافق نامه سیاسی بین رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله امروز یکشنبه به امضا رسیده است.

بر اساس این توافق، عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی خواهد بود و اعضای تیم وی، در کابینه دولت (به میزان 50درصد کابینه) گنجانده می شوند."

این توافق سیاسی، پس از آن امضا می‌شود که هم اشرف غنی و هم عبدالله عبدالله در انتخابات جنجالی سال گذشته خودرا برنده اعلام کردند و هریک مراسم‌ تحلیف جداگانه را به‌جا آوردند. اشرف غنی اما از سوی کمیسیون مستقل انتخابات برنده انتخابات اعلام شد و عبدالله عبدالله خود، خودش را رییس‌جمهور اعلام کرد.

بر اساس گزارش‌ها، اشرف غنی هم‌چنان رییس‌جمهور است و عبدالله عبدالله عبدالله هم مسوولیت «شورای عالی مصالحه» را خواهد داشت و نیز در کابینه 50 درصد سهم خواهد داشت. همچنین روند صلح را شورای عالی مصالحه ملی رهبری خواهد کرد و هیأت مذاکره کننده صلح به این نهاد گزارش خواهد داد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما