plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۹۰۶۲

ماهواره «نور» سپاه پاسداران روزی سه بار بر فراز آسمان آمریکا

پرتاب نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه 3 اردیبهشت 99 با موفقیت انجام شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.
ماهواره «نور» سپاه پاسداران روزی سه بار بر فراز آسمان آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، موشک ماهواره‌بر چندمرحله‌ای "قاصد" از کویر مرکزی ایران با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این نخستین ماهواره نظامی ایران است که با گذر از محاصره همه‌جانبه و ظالمانه آمریکا و از میانه بحران شیوع کرونا، با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

تصاویر منتشر شده از مدار و نوع گردش نخستین ماهواره نظامی ایران «نور»، که روز گذشته با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت نشان می دهد این ماهواره روزی سه بار دور کره زمین را می زند و از فضای آمریکا هم رد می شود.

آمریکایی ها که ابتدا عملیات پرتاب ماهواره ایران را با تردید درباره اش سخن گفته بودند پس از تائید این دستاورد جدید علمی نظامی، اعلام کردند به شورای امنیت شکایت می کنند!

دونالد ترامپ بامداد پنجشنبه به وقت ایران، در واکنش به این موفقیت بزرگ ایران، در پاسخ خبرنگاران گفت: واشنگتن از نزدیک گزارش‌های مربوط به این موضوع را بررسی می‌کند. رئیس جمهور آمریکا در ادامه واکنش خود به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره ایرانی مدعی شد که «ما بیشتر از خود ایرانی‌ها درباره آنها می‌دانیم».  

انتهای پیام/*
۳
مرجع : دانشجو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما