plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۹۰۶۱

آمار مبتلایان به کووید 19 در جهان از 2 میلیون و 638 نفر گذشت

بهبودی 718هزار نفر، مرگ تأسف‌بار 184 هزار نفر
بر اساس آمار جهانی تاکنون بیش از 210 کشور گرفتار ویروس کرونا شده اند. آمریکا با بیشترین تعداد مبتلا و جانباخته در رتبه اول جهان و روسیه در رتبه دهم جهان قرار دارند. اروپا با بیش از 70 درصد مبتلایان و قربانیان کووید 19 در حال حاضر وخیم ترین وضعیت کرونایی را تحمل می کند.
آمار مبتلایان به کووید 19 در جهان از 2 میلیون و 638 نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا صبح پنجشنبه 4 اردیبهشت99 (به وقت ایران) به بیش از 2 میلیون و 638 هزار نفر و شمار قربانیان این بیماری نیز به 184 هزار و 219 نفر رسید. تعداد افراد بهبودی یافته و ترخیص شده نیز718 هزار نفر گزارش شده است.

از این تعداد، ایالات متحده آمریکا با بیش از 849 هزار نفر در صدر جدول مبتلایان قرار دارد و اسپانیا با بیش از 208 هزار نفر مبتلا بعد از آمریکا قرار دارد.

از نظر تعداد تلفات نیز آمریکا با بیش از 47 هزار و 600 فوتی در صدر قرار دارد.

ایران با 86 هزار مبتلا و 5 هزار و 391 فوتی در رده هشتم مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد.

در حال حاضر 10 کشوری که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند، علاوه بر ایالات متحده و اسپانیا عبارتند از: ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، ترکیه، ایران، چین و روسیه.

*آمریکا:
آمریکا همچنان در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد. ویروس جدید کرونا تا صبح پنجشنبه  (به وقت ایران)، در آمریکا جان 47 هزار و 676 نفر را گرفته است و بیش از 849 هزار نفر نیز در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. در 24 ساعت گذشته باز هم آمریکا رکورد بیشترین مبتلایان و بالاترین آمار مرگ و میر بوده است. ایالت نیویورک کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکا است. ترامپ بامداد پنجشنبه مدعی شد روند مبتلایان در آمریکا کاهشی و مطلوب است.

*اسپانیا:
آخرین آمار از اسپانیا، که همچنان در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است،از جان باختن بیش از 21 هزار و 717 نفر خبر می دهد. این در حالی است که 208 هزار و 389 نفر نیز در این کشور تاکنون به کووید 19 مبتلا شده اند.

*ایتالیا:
در ایتالیا که روند مبتلایان و قربانیان کاهشی شده است، آمار جان باختگان به 25 هزار و 85 نفر رسید. شمار مبتلایان نیز به187 هزار و 325 نفر رسیده است.

*فرانسه:
آمار گزارش شده در بامداد روز پنجشنبه در فرانسه نیز اندکی روند کاهشی داشت. شمار جان باختگان در فرانسه از 21 هزار و 340 نفر گذشت. تعداد مبتلایان در این کشور اروپایی به 160 هزار تن رسیده است.

*آلمان:
در آلمان تا بامداد پنجشنبه، کروناویروس جان 5 هزار و 315 نفر را گرفته است و شمار مبتلایان نیز به 150 هزار و 648 نفر رسید.شمار بهبودی یافتگان آلمان با بیش از 99 هزار درمان شده در وضعیت بسیار خوبی است.

*انگلیس:
تعداد مبتلایان در بریتانیا به 133 هزار و 500 نفر و تعداد جان باختگان در این کشور اروپایی با ادامه روند افزایشی مانند چند روز اخیر، در مجموع به 18 هزار و 100 نفر رسید. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس همچنان برای تکمیل درمان در قرنطینه خانگی است.

*ترکیه:
به گزارش یورونیوز در ترکیه بر اساس آمار اعلام شده تعداد مبتلایان به 98 هزار و 674 نفر رسید و تعداد قربانیان ناشی از کرونا به 2 هزار و 376 نفر رسیده است. تاکنون در ترکیه شهر استانبول بیشترین مبتلایان و فوتی ها را داشته است. مقامات ترکیه، از امروز پنجشنبه بمدت 4 روز در استانبول و 30 شهر دیگر مقررات منع رفت آمد برقرار کرده اند ترکیه در رده هفتم مبتلایان به کرونا در جهان و رده اول در خاورمیانه قرار دارد.

*ایران:
سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی هزار و 194 بیمار جدید کووید 19 در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد. کیانوش جهانپور عصر چهارشنبه با اعلام این خبر گفت که به این ترتیب مجموع بیماران کووید 19 در ایران به 85 هزار و 996 نفر رسید. وی با اعلام این که در 24 گذشته 94 بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند شمار کلی جان‌باختگان کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در ایران را 5 هزار و 391 نفر ذکر کرد. جهانپور همچنین گفت که تا روز چهارشنبه 63 هزار و 113 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

*چین:
تعداد جان باختگان در چین 4 هزار و 632 نفر و شمار مبتلایان 84 هزار و 800 نفر است. این در حالی است که بامداد پنجشنبه مقامات کمیسیون بهداشت چین از ابتلای حدود 30 نفر در 24 ساعت اخیر خبر دادند. چین در جایگاه نهم مبتلایان کرونایی جهان قرار دارد. 

*روسیه:
ستاد بحران کرونا در دولت روسیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد با مشاهده 5 هزار و 330 مورد جدید ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان در این کشور به مجموع 58 هزار نفر رسید. بر اساس اعلام همین منبع رسمی، در شبانه روز گذشته همچنین 57 نفر بر اثر کرونا در روسیه جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب آمار قربانیان این بیماری در پهناورترین کشور جهان به 513 نفر رسیده است. روسیه به عنوان دهمین کشور جهان از لحاظ تعداد مبتلایان است.

*هشدار سازمان بهداشت جهانی
تدروس آدهانوم،‌ مدیر کل سازمان جهانی بهداشت بامداد پنجشنبه به وقت ایران در جریان یک کنفرانس خبری آنلاین که در مقر این نهاد بین المللی در ژنو برپا شده‌ بود تصریح کرد: «به اشتباه نیافتید! ما هنوز راه زیادی برای مقابله با بحران پیش رو داریم. این ویروس برای مدتی طولانی همراه ما خواهد بود.»

سازمان جهانی بهداشت در حالی نسبت به شیوع ادامه دار ویروس هشدار داده که برخی کشورها در تدارک برداشتن محدودیت‌های ناشی از قرنطینه هستند و شهروندان برخی کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده،‌ برزیل حتی برای لغو این محدودیت‌ها دست به تظاهرات زده‌اند.

بر اساس آمار جهانی تاکنون بیش از 210 کشور گرفتار ویروس کرونا شده اند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : جمهوری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما