plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۹۰۴۷
رئیس اورژانس تهران خبر داد

تماس با اورژانس از اسفند تا کنون چهار برابر افزایش یافته است

روزانه تا 120 نفر از بیماران را بین بیمارستانها منتقل کردیم
رییس اورژانس تهران گفت: تماس های مردم با اورژانس از ابتدای ورود کرونا به ایران از اوایل اسفند ماه به صورت صعودی افزایش پیدا کرد و تعداد این تماس ها حداقل 4 برابر بیشتر شد.
تماس با اورژانس از اسفند تا کنون چهار برابر افزایش یافته است
به گزارش ایصال نیوز از وزارت بهداشت، دکتر پیمان صابریان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئوکنفرانس در استودیو سلامت وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: با دستور رییس سازمان اورژانس کشور، دیسپچ برای مشاوره مردم در زمینه کرونا در عرض سه ساعت، راه اندازی و 50 درصد از تماس های مردم با اورژانس به این بخش منتقل شد و پزشکان و نیروهای آموزش دیده، به خوبی پاسخ سوالات و ابهامات مردم را دادند و روزانه 30 هزار تماس با مرکز مشاوره کرونا اورژانس گرفته می شود. 
 
وی افزود: همچنین با دستور رییس سازمان اورژانس کشور، انتقال بین بیمارستانی بیماران مبتلا به کووید19 به اورژانس واگذار شد. تا کنون سابقه نداشته که بتوانیم تمام بیماران یک بیمارستان را به بیمارستان دیگری منتقل کنیم اما این اتفاق در تهران رخ داد و روزانه تا 120 نفر از بیماران را بین بیمارستانها، منتقل کردیم.
 
رییس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: آمبولانس های ویژه انتقال بیماران مبتلا به کووید19 را از آمبولانس سایر بیماران جدا کردیم تا زنجیره انتقال به سایر بیماران و مصدومان، کشیده نشود. پس از انتقال بیماران کووید19 به بیمارستانها، آمبولانس ها در مدت 20 دقیقه شستشو و ضدعفونی و بلافاصله وارد چرخه خدمت می شدند. 
 
دکتر صابریان اظهار داشت: نیروهای اورژانس به ویژه از ابتدای شیوع کرونا در کشور به صورت شبانه روزی فعالیت داشته اند. ساعات کار آنها از 48-24 به 12-24 و 24-24 رسیده و در ساعات غیرکاری نیز نیروهای اورژانس به منزل نمی روند و در مکان های مشخص شده، استراحت می کنند تا خطر انتقال ویروس به خانواده های شان، وجود نداشته باشد.
 
وی یادآور شد: ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی همانند گذشته در حوزه هایی مانند تروما، حوادث، ارائه خدمات به افراد دچار سکته های مغزی و قلبی شده انجام می شود اما شیوع کرونا، بار اضافه ای به اورژانس وارد کرد که نیازمند استفاده فشرده تر از نیروهای اورژانس، افزایش ساعات کاری و ارائه آموزش های مورد نیاز بود.
 
دکتر صابریان افزود: علاوه بر ارائه خدمات بر اساس وظایف ذاتی اورژانس، انتقال بین بیمارستانی بیماران مبتلا به کووید19 نیز به اورژانس پیش بیمارستانی محول شد که به خوبی انجام شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد البته در حال حاضر بیماران مبتلا به کووید19 که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل می شوند، نسبت به گذشته، بدحال تر هستند و بسیاری از آنها، نیازمند مراقبت های ویژه هستند و بلافاصله بعد از انتقال به بیمارستان، به بخش های ICU منتقل می شوند.
 
دکتر صابریان در خصوص تعداد قطعی مبتلایان به ویروس کرونا در نیروهای اورژانس تهران، گفت: تا کنون 72 نفر از نیروهای اورژانس تهران به کووید19 مبتلا شده اند و برخی از آنها علائمی نداشتند اما تست آنها مثبت شد و یکی از نیروهای اورژانس تهران با بیش از 28 سال سابقه، شهید راه خدمت شده است. 
 
رییس اورژانس تهران افزود: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات نظام سلامت و اورژانس است و ما با تقریبا  50 درصد از نیروهایی که باید در اختیار داشته باشیم، فعالیت داریم اما نیروهای ما به خوبی فعال هستند و در دو ماه اخیر، نیروهای اورژانس یا به منزل نرفته اند یا دو هفته یکبار رفته اند. 
 
وی اظهار داشت: روزانه تقریبا تا 5 هزار ماموریت اورژانس در تهران انجام می شود و در ماموریت های انتقال بیماران کووید19، شمار افراد سالمند بالا و کودکان، اندک بوده است اما بیماران مبتلا به کووید19 سن بیشتر از 60 سال داشته اند.
 
رییس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا در تهران، ترافیک شدیدی داشتیم و هیچ شهری در دنیا به اندازه تهران، موتورلانس ندارد و 230 موتورلانس در تهران فعال است و زمان رسیدن بر بالین بیمار، با وجود لغو طرح ترافیک، تغییری نکرده و بین 14 تا 16 دقیقه است.
 
دکتر صابریان یادآور شد: 50 آمبولانس مخصوص بیماران کووید19 و برانکارد مخصوص جابجایی این بیماران در تهران، به کار گرفته شد و نیروهای فعال در این آمبولانس ها، نیازمند تجهیزات بیشتر از جمله ماسک، لباس محافظت فردی، دستکش، پاپوش و محافظت صورت و چشم بودند و این باعث شد که هزینه ماموریت های اورژانس برای انتقال بیماران کووید19 حدود 30 تا 40 درصد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما