plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۸۶۲۵
مطالبه پیشکسوتان جامعه کارگری

جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران تشکیل شود

واکنش ضمنی و دلسوزانه نوبخت به بیانیه
اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بیانیه‌ای، به رفتار تبعیض‌آمیز ریاست سازمان برنامه و بودجه و تعلل در تعیین دستمزد، اعتراض کرد. نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: قانون درباره کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی ساز و کاری مشخص کرده که پیگیری افزایش حقوق این عزیزان خارج از اختیار من است.
جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران تشکیل شود
به گزارش ایصال نیوز، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بیانیه‌ای نسبت به "برخورد دوگانه دولت بین شاغلین و مستمری‌بگیران دولتی با شاغلین و بازنشستگان کارگری" اعتراض کرده است.

متن این بیانیه که توسط حسن صادقی رئیس اتحادیه انتشار یافت، به شرح زیر است:

اینجانب خادم جامعه کارگری در حالی دست به قلم می‌شوم که چند روزی است با بیماری کرونا که یک پدیده شوم جهانی است، دست و پنجه نرم‌ می‌کنم و در بستر بیماری به سر می‌برم. ولی به شکر خدا و دعای خیر جامعه کارگری و پیشکسوتان عزیز و همچنین تلاش شبانه‌روزی کادر پزشکی و درمانی ازجمله پرستارانی که در قامتِ فرشتگانی سفیدپوش در حال از خودگذشتگی‌اند، حال این رنج دیده رو به بهبودی است.

رنجی و مشقتی‌ که نه بخاطر بیماری کرونا، بلکه به خاطر تبعیضی‌ است که اخیراً ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور جناب آقای نوبخت بین شاغلین و مستمری‌بگیران دولتی و شاغلین و بازنشستگان کارگری قائل شده‌اند.

رنج و مشقتی که به خاطر این تبعیض و دوگانگیِ آشکار بر من وارد شده است بسی سخت تر بود از رنج و مشقت ناشی از بیماری کرونا.

دست به قلم می‌شوم و نخست در جایگاه خادمی جامعه کارگری شاغل و بازنشسته عزیز و سپس در جایگاه ریاست اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، بیانیه‌ای در دفاع از قشر زحمتکش کارگری صادر می‌نمایم.

در ادامه این بیانیه انتقادی، تأخیر عدم اتخاذ تصمیم تعیین افزایش مزد کارگران شاغل و بازنشسته مغایر با شعار سال «جهش تولید» شمرده شده و نسبت به پیادهای این تبعیض هشدار داده شده است. 

در پایان این بیانیه آمده است: ما ضمن درخواست از مدیران ارشد نظام، خواستار تغییر رویکرد نسبت به جامعه کارگری و پذیرفتن خواسته‌های برحق آنها می‌باشیم و از شخص رئیس‌جمهور انتظار داریم کسانی را در کابینه به خدمت بگیرد که درک جامعی از مسائل اقتصادی و اجتماعی داشته باشند و کشور و جامعه ایران را به شکل یک مجموعه یکپارچه ببینند و سخنان و تصمیمات آنها موجبات انشقاق، قطبی شدن جامعه و نارضایتی بخش‌ عمده‌ای از شهروندان ایرانی را فراهم نیاورد.

در پایان ما اعلام می‌کنیم که دولت در اسرع وقت موارد ذیل را اجرا کند تا اعتماد از دست رفته کارگران نسبت به خود را مجدداً احیا کند:

۱. شورای عالی کار در اسرع وقت تشکیل جلسه دهد و نسبت به تعیین تکلیف مزد سال ۱۳۹۹ هرچه سریعتر اقدام کند.

۲. موضوع افزایش حقوق کارگران شاغل و بازنشسته، هماهنگ با بخش دولتی در نظر گرفته شود و هیچ شاغل و بازنشسته‌ای در سال ۱۳۹۹ کمتر از ۲۸ میلیون ریال ( دومیلیون و هشتصد هزار تومان) دریافتی نداشته باشد.

۳. توجه به سازمان تأمین اجتماعی و وضعیت درمان و مستمری مشمولین این سازمان همانند سایر صندوق‌های کشوری و لشکری دیده شود؛ به نوعی که هیچ مستمری‌بگیری کمتر از آنچه به سایرین داده می‌شود را دریافت نکند.

۴. منابع مورد نیاز سازمان تأمین اجتماعی اعم از مطالبات جاری و معوق را از هر محل و با هر طریقی به سازمان پرداخت تا این سازمان بتواند به تعهدات خود عمل کند.

۵. ده هزار میلیارد تومان موضوع اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مربوط به همه صندوق‌های تأمین اجتماعی است و آقای نوبخت حق ندارد آن را صرفاً برای صندوق‌های لشکری و کشوری هزینه کند و بازنشستگان تأمین اجتماعی هم از این منابع سهم دارند که باید در توزیع منابع به آن توجه شود.

۶. جبران هزینه‌های ناشی از بیماری ویروس کرونا باید متوجه همه بخش‌های زیان‌ دیده شود و مشخصاً در خصوص هزینه‌های درمان باید به سازمان تأمین اجتماعی هم مثل سایر بخش‌ها توجه شود. لذا ما خواستار ارائه کمک‌های مادی و تجهیزاتی به حوزه درمان سازمان می‌باشیم.

در واکنش ضمنی به بیانیه اتحادیه کارگران بازنشسته، محمد باقر نوبخت در توییتی نوشت: کارگر عزیزی مرا خطاب قرار داد که چرا فقط پیگیر افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان لشگری و کشوری هستم و در برابر کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی احساس مسئولیت نمی‌کنم؟ خدا می‌داند احساس شرمندگی کردم اما قانون درخصوص این عزیزان ساز و کاری مشخص کرده که خارج از اختیار من است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما