plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۸۶۰۶

ناو هواپیمابر روزولت در اسارت کرونا قرار گرفت

پنتاگون اعلام کرد حدود 100 نفر از نظامیان ناو هواپیمابر روزولت به کرونا مبتلا شده اند. ناخدای این ناو هواپیمابر که با 4000 خدمه در جزیره گوآم پهلو گرفته با تأکید بر اینکه هیچکدام از نیروها نباید این ناو را ترک کنند، از وزارت دفاع آمریکا درخواست کمک فوری کرده است.
ناو هواپیمابر روزولت در اسارت کرونا قرار گرفت
به گزارش ایصال نیوز، «برت کروزیر» ناخدای ناو هواپیمابر آمریکایی تئودر روزولت، در نامه‌ای به پنتاگون با اشاره به ابتلای 93 نفر از ملوانان این ناو به کروناویروس، هشدار داد که شدیداً نگران آن است که با گسترده شدن شیوع کرونا در این ناو غول‌پیکر نظامی، امکان کنترل بیماری از دست برود.
کروزیر، سه روز قبل در تاریخ 30 مارس در نامه‌ای به وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد داده که کل ملوانان و خدمه این ناو قرنطینه شوند و تاکید کرده: «ما در حال جنگ نیستیم و نیازی نیست که ملوانان من بمیرند.»
فرمانده ناو روزولت تاکید کرده است که مشخصات فیزیکی عرشه و فضای محدود داخلی این ناو و شرایط ویژه فعالیت‌های روزانه 4000 خدمه نظامی آن، امکان فاصله گذاری فردی یا خروج افراد از ناو را نمی‌دهد.
وی توصیه کرده تمامی نظامیان این ناو بصورت یکجا در داخل ناو قرنطینه شوند.
ناو هواپیمابر روزولت هم اکنون در سواحل جزیره گوآم در دریای فیلیپین و واقع در آبهای جنوب ژاپن و کره‌جنوبی است.
به گزارش اسکای نیوز، ناخدای این ناو در پایان نامه خود هشدار داده است که سرعت سرایت کرونا بالاست و او منتظر تصمیم قاطعانه مقامات پنتاگون و اقدام فوری است.
انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما