plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۵۹۵۱
همزمان با ورود ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس

ترامپ سه هزار سرباز امریکایی را به خاک عربستان اعزام کرد

تداوم چپاول کشورهای منطقه با طعم ایران‌هراسی
ترامپ در نامه ای به کنگره از اعزام نیروهای آمریکایی تازه نفس به عربستان خبر داد. همزمان ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» عصر دیروز سه شنبه از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد.
ترامپ سه هزار سرباز امریکایی را به خاک عربستان اعزام کرد
به گزارش ایصال نیوز، ارتش آمریکا حضور نظامی خود در عربستان را با سه هزار نیرو تقویت می کند. بر این اساس، دونالد ترامپ ترامپ در نامه‌ای به کنگره اعلام کرد که سربازان بیشتری را از آمریکا برای دفاع در برابر آنچه که او تهدیدات ایران نامیده است در هفته‌های آینده به عربستان سعودی اعزام خواهد کرد. این سه هزار نیروی ارتش آمریکا تا زمانی که لازم باشد در عربستان حضور خواهند داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در نامه خود به رهبران کنگره گفت: نیروها و تجهیزات اضافی که برای اعزام به عربستان سعودی اعزام شده است شامل سیستم های راداری و موشکی برای بهبود دفاعی در برابر تهدیدات هوایی و موشکی در منطقه، یک شاخه اعزامی هوایی برای پشتیبانی از عملیات هواپیماهای ایالات متحده در عربستان سعودی و دو اسکادران جنگنده است.

واشنیگتن پست به نقل از مقامات کاخ سفید اعلام کرد، اولین دسته از نیروهای جدید به عربستان سعودی رسیده اند و نیروهای باقی مانده در هفته های آینده وارد خواهند شد.

ترامپ خاطرنشان کرد: با استقرار جدید تعداد کل نیروهای آمریکایی در عربستان سعودی به سه هزار نفر خواهد رسید.

در همین حال اسکای نیوز گزارش داد ناو هواپیمابر آبراهام لینکولن عصر دیروز از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد تا بنا بر ادعای ارتش آمریکا از کشورهای عربی و امنیت دریایی منطقه محافظت کند.

گفتنی است، آمریکا بزرگترین پایگاه‌های نظامی خود را در خلیج فارس دارد، به طوری که در کویت و عراق بیشترین سربازان آمریکایی را مستقر کرده است، همچنین در قطر مرکز فرماندهی (سنتکام) که بزرگترین پایگاه نظامی امریکا در خارج از این کشور است را دارد و ناوگان پنجم دریایی آمریکا نیز در بحرین مستقر است. سالهاست ایالات متحده با پیشبرد سیاست ایران و هراسی و اسلام هراسی، به غارت منابع کشورها مشغول است. 

انتهای پیام/*
۵
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما