plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۸۳۹۱
جولان کرونا در جهان

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان، فقط در یک روز ۳۵ هزار نفر افزایش یافت

کووید-19 با دنیا چه کرد؟
شمار رسمی و ثبت شده مبتلایان به بیماری کووید19 تا بامداد دوشنبه 4 فروردین (23 مارس) در سراسر جهان به 339 هزار نفر رسید. ویروس کرونا تا زمان تنظیم این گزارش باعث مرگ 14هزار و 800 نفر شده است. بهبودیافتگان نیز 99 هزار نفر گزارش شده است.
شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان، فقط در یک روز ۳۵ هزار نفر افزایش یافت
به گزارش ایصال نیوز، شیوع کرونا اگرچه در چین متوقف شده و فقط افرادی که از خارج وارد چین می شوند در صورت ابتلا به قرنطینه می روند، اما در اروپا و آسیا کرونا همچنان جولان می دهد. از نظر تعداد مبتلایان به کرونا پس از چین، کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، آلمان،فرانسه و ایران قراردارند.

بر اساس گزارش‌ها، در روزهای اخیر بسیاری کشورها از نیروهای نظامی برای اجرای مقررات منع رفت و آمد کمک گرفتند. آمریکا با اعلام برپایی بیمارستانهای صحرایی، قصد دارد از گارد ملی کمک بگیرد. کشورهای عربی از تعطیلی گسترده و منع تردد خبر می دهند و پزشکان در ایتالیا از کمبود امکانات گلایه دارند. شمار بهبود یافتگان خوشبختانه رو به افزایش است و محققان از امیدارکننده بودن نتایج تولید واکسن و امکان مهار کرونا خبر می دهند. همدلی و همکاری جهانی برای مقابله با کرونا مهمترین خبر رسانه هاست. 

*جهش آمار مبتلایان در تایلند

آمار روزانه مبتلایان به کرونا در تایلند با جهشی بی‌پیشینه به ۵۹۹ مورد رسید. تنها از روز شنبه تا یکشنبه ۱۸۸ مورد ابتلا به کووید۱۹ در این کشور گزارش شده است.

* آخرین آمار آمریکا

با مرگ ۴۶ نفر دیگر در ایالات متحده بر اثر کرونا در شبانه‌روز گذشته، شمار کل جان‌باختگان بیماری کووید۱۹ در این کشور به ۳۴۸ نفر رسید. در شبانه روز گذشته ایالت جورجیا با ۶ مورد فوتی بیشترین آمار مرگ و میر کرونا را داشته است. تا کنون ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر در آمریکا به این بیماری دچار شده‌ و ۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تا کنون بیشترین آمار مرگ و میر کرونا در ایالت واشنگتن با ۹۴ فوتی بوده است. 

* فرانسه درگیر جنگ با کرونا

مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد با ثبت ۱۱۲ مورد فوتی جدید در این کشور، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۶۷۴ نفر رسید. در فاصله روزهای شنبه تا یکشنبه،‌ ۱۵۵۹ مورد جدید ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا در فرانسه ثبت شده است.

مقام‌های دولت فرانسه می‌گویند با وجود قرنطینه کامل این کشور، وضعیت در چند روز آینده وخیم‌تر خواهد شد. در حال حاضر ۱۳۷۵۷ نفر در فرانسه به بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستند که حال ۱۵۲۵ نفر از آن‌ها وخیم است.از مجموع ۱۶۰۱۸ مورد آلوده به این ویروس، ۱۵۸۷ نفر بهبود یافته اند.

*۶۵۱ نفر در ایتالیا در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

ایتالیا کانون اصلی کرونا همچنان در وضعیت قرمز است. دولت ایتالیا اعلام کرد با ثبت ۶۵۱ مورد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل قربانیان این بیماری در این کشور به ۵۴۷۶ نفر رسید. شمار قربانیان ایتالیا در روز یکشنبه نسبت به یک روز پیش از آن ۱۴۲ نفر کاهش داشته است.

در حال حاضر ۴۶۶۳۸ نفر در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا هستند که حال ۳۰۰۰ تن از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود. از ۵۹۱۳۸ بیمار آلوده به ویروس کرونا در ایتالیا ۷۰۴۲ نفر بهبود یافته اند.

*شمار قربانیان کووید-۱۹ در بریتانیا به ۲۸۱ نفر رسید

دولت بریتانیا عصر یکشنبه اعلام کرد در بیست و چهار ساعت گذشته ۴۸ نفر دیگر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. در همین فاصله زمانی ۶۵۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. به این ترتیب شمار مبتلایان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به ۵هزارو۶۸۳ نفر و شمار قربانیان در این کشور به ۲۸۱ نفر رسید. در حال حاضر و پس از بهبودی ۹۳ نفر، ۵۳۰۹ نفر در بریتانیا به کووید-۱۹ مبتلا هستند.

*احتمال تمدید قرنطینه در اسپانیا

دولت اسپانیا گفته است که به دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، احتمال دارد وضعیت کنونی قرنطینه عمومی در این کشور دست کم تا ۱۱ آوریل تمدید شود. از سوی دیگر دولت اسپانیا در مادرید، شهری که با بیش از هزار فوتی بیشترین آمار تلفات کرونا را در این کشور داشته، در حال برپایی یک بیمارستان صحرایی بزرگ است.
همچنین بسیاری از بیماران کرونایی در پایتخت اسپانیا به دلیل کمبود جا به چند هتل در این شهر منتقل شده‌اند.

*محدودیت برای خروج سالمندان در ترکیه

دولت ترکیه گفته است افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که از بیماری‌های حاد رنج می‌برند، باید برای حفظ جان خود در برابر کرونا از نیمه شب امشب به بعد در خانه بمانند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه در پیامی ویدیویی از مردم کشورش به ویژه افراد سالمند خواست تا به هشدارهای مسئولان بخش بهداشت و درمان دولت توجه کرده و حتی الامکان در خانه بمانند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز ضمن تشریح آخرین آمار قربانیان کرونا در کشور اعلام کرد که تمام جان باختگان مسن بوده‌اند. وی روز شنبه در حساب توئیتر خود با اعلام این که ۱۲ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند نوشت که بدین‌ترتیب شمار قربانیان این ویروس در ترکیه به ۲۱ نفر رسیده است. وی در ادامه همچنین گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۹۵۳ فرد مشکوک به کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه ۲۷۷ نفر از آنها مثبت بوده و به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در ترکیه به ۹۴۷ نفر رسید.»

رئیس هیأت مدیره شرکت هواپیمایی ترکیه تأکید کرد؛ ۸۵ درصد پروازهای این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده است. به گزارش رویترز، «إلکر أیجی» در گفت وگو با تلویزیون سی ان ان ترکیه گفت که ۸۵ درصد پرواز هواپیماهای مسافربری این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت پرواز به ۶۰ کشور، لغو شده است.

* لغو پروازهای هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد به دلیل وضعیت شیوع کرونا در جهان، کلیه پروازهای خود را از روز چهارشنبه ۶ فروردین (۲۵ مارس) لغو می‌کند.

*قرنطینه ۱۴ ساعته در هند؛ یک میلیارد نفر در خانه ماندند

دولت هند برای تمرین محدودیت‌های تردد به منظور مقابله با ویروس کرونا به مدت ۱۴ ساعت در کل کشور قرنطینه اعلام کرد. در پی این فراخوان مردم اغلب جاده‌ها، ایستگاه‌ها و اماکن عمومی را تخلیه کردند، به طوری که برآورد می‌شود حدود یک میلیارد نفر از انها شرایط قرنطینه را پذیرفته و رعایت کرده‌اند. در کشور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری هند تا کنون ۳۶۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند. *روسیه پزشک ارتش و تجهیزات دیگر به ایتالیا فرستاد.

در پی گفتگوی تلفنی روز شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با ژوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا دولت مسکو پزشک ارتش، خودروهای ضدعفونی‌کننده و دیگر تجهیزات نظامی برای کمک به ایتالیا در مقابله با کرونا، به این کشور فرستاده است. کوبا و چین هم برای کمک به ایتالیا اعلام آمادگی کرده و گروهی از پزشکان کوبایی آماده اعزام به ایتالیا شدند.

*سوریه؛ توقف اتوبوس‌های درون‌شهری در برخی شهرها

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا اعلام کرد در راستای اقدامات دولت برای مقابله با ویروس کرونا، خدمت‌رسانی اتوبوس‌های درون شهری در حلب، حمص، لاذقیه و طرطوس تا اطلاع دیگر متوقف شده است. دولت سوریه پیش از این ورود گردشگران خارجی به کشور را نیز ممنوع کرده بود. مقامات دولتی دیروز، اولین مورد ابتلا به کرونا در سوریه را رسماٌ اعلام کردند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما