plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۸۵۱۱
کووید 19 سلبریتی جهانی شد با بیشترین اد اجباری

جدید ترین آمار جهانی ابتلا به کووید 19؛ شیوع کرونا در ۲۰۰ کشور با ۶۰۰ هزار مبتلا

چین نگران از بازگشت کروناست، آمریکا از ارتش کمک خواست
در تازه ترین آمار از شیوع کرونا که در بیش از ۲۰۰ کشور انتشار یافته است، شمار مبتلایان به ۶۰۰ هزار نفر و تعداد قربانیان به ۲۷ هزار و ۴۰۰ فوتی رسید. شمار بهبود یافتگان از ۱۳۴ هزار نفر فراتر رفت. آمریکا، ایتالیا، چین، اسپانیا، فرانسه و آلمان و ایران به ترتیب در صدر آمار جهانی مبتلایان قرار دارند.
جدید ترین آمار جهانی ابتلا به کووید 19؛ شیوع کرونا در ۲۰۰ کشور با ۶۰۰ هزار مبتلا
به گزارش ایصال نیوز، شمار جان‌باختگان کرونا در جهان تا بامداد شنبه از مرز ۲۷ هزار نفر فراتر رفت. بر اساس آمار رسمی، بیشترین قربانیان این ویروس خطرناک از قاره اروپا و به ویژه در کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه گزارش شده است. از روز جمعه شمار مبتلایان ایتالیا نیز برای نخستین بار از چین پیشی گرفت. مقررات منع رفت و آمد در برخی کشور ها اجرا شده است. پزشکان همچنان بهترین راه مقابله با کرونا را ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی و عمومی عنوان می کنند.

*آمریکا افزایش سریع مبتلایان و کنترل تعداد فوتی ها 

آمریکا تا این زمان با بیش از ۱۰۴ هزار و ۳۲۱ مبتلا و تعداد یک‌هزار و ۵۶۷ فوتی در صدر جدول کشورهای کانون کرونا در جهان قرار دارد. ترامپ برنامه نجات اقتصاد آمریکا با کمک ۲ تریلیون دلاری را اعلام کرد. بورس آمریکا رونق گرفت. همزمان آمریکا اعلام کرد از ارتش و نیروهای ذخیره برای مهار کرونا استفاده خواهد کرد. نیویورک همچنان کانون کرونا در آمریکاست.

*ایتالیا روز جمعه مرگبارترین آمار را ثبت کرد

ایتالیا با ۸۶ هزار و ۴۹۸ مورد به لحاظ آمار مبتلایان در جایگاه دوم است، گرچه با ۹ هزار و ۱۳۴ فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را دارد.

در حالی که ایتالیا شامگاه جمعه با ثبت بیش از ۹۱۹ مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹، مرگ‌بارترین روز خود از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا را گذراند، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که ایتالیا هنوز به پیک این بیماری نرسیده است.
*چین در خوف و رجا بسر می برد.

کرونا در چین تا به امروز ۳ هزار و ۲۹۲ قربانی گرفته و ۸۱ هزار و ۳۴۰ نفر نیز در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. در جدید ترین آمار اسکای نیوز از 3مورد فوتی و 54 مورد ابتلا در روز جمعه در چین خبر داد. چین در حال حاضر نگران موج دوم شیوع کروناست. 

*اسپانیا به پیک کرونا نزدیک می شود

در اسپانیا تاکنون ۵ هزار و ۱۳۸ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۵ هزار و ۷۱۹ نفر به این بیماری دچار شده‌اند.

*آلمان مبتلایان با زیاد تلفات نسبتاً کم

آمار مبتلایان در آلمان با عبور از مرز ۵۰ هزار نفر در روز جمعه به ۵۰ هزار و ۸۷۱ نفر رسید. مجموع جان‌باختگان کرونا در این کشور هم اکنون ۳۴۲ نفر است.

با مرگ نزدیک به ۳۰۰ نفر در فرانسه آمار مرگ و میر کرونا در این کشور اروپایی هزار و ۹۹۵ نفر و شمار مبتلایان آن نیز ۳۲ هزار و ۹۶۴ تن گزارش شد.

*ایران درگیر مقابله همزمان با تحریم و کرونا

در ایران، وزیر امور خارجه ایران از ایالات متحده خواست تا اتباع ایرانی زندانی را آزاد کند. محمد جواد ظریف در یک پیام توییتری نوشت: «ایالات متحده حتی از اعطای مرخصی برای اتباع بی‌گناه ما در شرایط [شیوع] کووید-۱۹ در زندان‌های دهشتناک سر باز می‌زند. مردان ما را آزاد کنید.

شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایران در روز جمعه به ۲ هزار و ۳۷۸ نفر و مبتلایان قطعی به ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر رسید.
آمار کلی بریتانیا نیز ۷۵۹ فوتی و ۱۴ هزار و ۵۴۳ مبتلا از جمله مبتلا شدن بوریس جانسون نخست وزیر و نیز وزیر بهداشت این کشور گزارش شده است.

 در ترکیه رجب طیب اردوغان مردم این کشور را به قرنطینه داوطلبانه دعوت کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از شهروندان این کشور خواست تا داوطلبانه خود را قرنطینه کنند.

اردوغان شامگاه جمعه و در زمانی که شمار قربانیان این بیماری در ترکیه به ۹۲ نفر رسیده است، هموطنان خود را به ماندن در خانه دعوت کرد.

در اوکراین، هزاران اوکراینی برای بازگشت به کشورشان در مرزهای لهستان صف کشیدند در حالیکه لهستان و اوکراین مرزهای خود را به روی کشورهای دیگر می‌بندند، هزاران شهروند اوکراینی، روز جمعه در سه گذرگاه مرزی میان لهستان و اوکراین که هنوز مسدود نشده اند، برای بازگشت به کشورشان، صف کشیدند.

با اینکه اوکراین با ۳۱۰ مبتلا و ۱۰ قربانی یکی از کشورهای نسبتا مصون از ویروس کرونا به شمار می‌رود، اما بازگشت انبوه هزاران نفر به این شکل و بدون رعایت فاصله اجتماعی، نگرانی‌ها از شیوع سریع کووید-۱۹ در هفته‌های آینده را دوچندان می‌کند.

انتهای پیام/*
 
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما