plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۸۳۹۰

کووید 19، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را به قرنطینه برد

همزمان با اعلام تدابیر سختگیرانه‌تر برای مقابله با کرونا در آلمان، سخنگوی «آنگلا مرکل» گفت که صدراعظم این کشور، با اعلام ابتلای وی به کرونا، خود را قرنطینه کرده است.
کووید 19، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را به قرنطینه برد
به گزارش ایصال نیوز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به دلیل تماس با پزشکی که مبتلا به ویروس کرونا است، خود را قرنطینه کرد. خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر صدر اعظم آلمان گزارش داد، خانم مرکل عصر یکشنبه خود را قرنطینه کرده است.

استفان زایبرت،‌ سخنگوی دولت آلمان می‌گوید خانم مرکل روز جمعه یک واکسن برای مقابله با عفونت ریوی تزریق کرده است. صدراعظم ۶۵ ساله آلمان دقایقی پس از نشست خبری برای اعلام موازین سخت‌گیرانه جدید در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از مثبت بودن تست پزشکی که با وی در تماس بوده، آگاه شده است.

پیش از این رسانه‌های آلمان از جلسه اضطراری صدراعظم با روسای ۱۶ دولت فدرال این کشور برای بررسی موازین سراسری جدید برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا خبر داده بودند.

گفتنی است، پیش از به قرنطینه رفتن آنگلا مرکل، وی و روسای ۱۶ دولت ایالتی آلمان روز یکشنبه تصمیم گرفتند تا تجمع بیش از دو نفر را در این کشور ممنوع کنند.

رسانه‌های آلمانی به نقل از مقام‌های این کشور گزارش کرده‌اند این تصمیم(ممنوعیت اجتماع بیش از دو نفر) احتمالا مؤثرتر و کارآتر از اجبار افراد به ماندن در خانه خواهد بود.

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون،‌ ۲۴۷۱۴ نفر در آلمان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و ۹۲ نفر جانشان را از دست داده اند. هم‌اکنون در این کشور ۲۴هزار و ۳۵۶ مورد ابتلا به این بیماری ثبت شده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما