plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶
کد مطلب : ۸۳۱۶

1000 ابتلای جدید به کرونا در آمریکا در کمتر از 1 ساعت

نیویورک‌تایمز از شدت ضعف بخش بهداشت و درمان آمریکا خبر داد
مقامات درمانی آمریکا اعلام کردند که در کمتر از یک ساعت آمار مبتلایان به کرونا در این کشور 1000 نفر افزایش یافته تا مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به 13 هزار و 159 نفر برسد. یک سند فاش‌شده توسط نیویورک‌تایمز بیانگر شدت ضعف بخش بهداشت و درمان در آمریکا است.
1000 ابتلای جدید به کرونا در آمریکا در کمتر از 1 ساعت
به گزارش ایصال نیوز، مقامات درمانی آمریکا شامگاه پنجشنبه، اعلام کردند که در کمتر از یک ساعت شمار مبتلایان به کرونا در این کشور 1000 هزار نفر افزایش یافته تا مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به 13 هزار و 159 نفر برسد.

در 24 ساعت گذشته تعداد افرادی که تست کرونای آنها در آمریکا مثبت اعلام شده 4412 نفربوده است. همچنین بر اساس آخرین آمار، طی 24 ساعت گذشته 39 نفر دیگر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان این ویروس در امریکا به 189 نفر برسد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که چند هفته پیش اخبار مربوط به شیوع ویروس «کرونا» را «حقه دموکرات‌ها» توصیف می‌کرد روز پنجشنبه گفت که اوضاع ناشی از این بیماری در آمریکا «بد» است.

از سوی دیگر، روزنامه "نیویور‌ک‌تایمز" آمریکا سندی را فاش کرد که درباره طرح دولت آمریکا برای مقابله با بیماری "کووید- 19" در این کشور بود؛ این طرح تصریح می‌کند که این بیماری همه‌گیر در ایالات متحده 18 ماه یا بیشتر دوام خواهد داشت.

تداوم بحران کرونا به مدت یک و نیم سال در آمریکا ممکن است به "مصرف‌کنندگان و بخش بهداشت و درمان در این کشور را تحت الشعاع قرار دهد".

نیویورک‌تایمز در عین حال خاطرنشان کرده که احتمال می‌رود کاهش احتمالی تولید، بر خدمات اضطراری نیز تاثیر گذارد و باعث کمبود شدید تجهیزات آزمایشی و پزشکی شود.

سند فاش‌شده توسط نیویورک‌تایمز دلیلی قانع‌کننده بر ضعف بخش بهداشت و درمان آمریکا است و تدوین طرحی برای مقابله با ویروس کرونا- در حالی‌که احتمال داده می‌شود این ویروس تا 18 ماه در این کشور ماندگار باشد، نقص فاحش در مدیریت بحران ویروس ارزیابی می‌شود.

آخرین خبرها از آمریکا حاکی است که برخی ایالت های این کشور برای اعلام شرایط اضطراری آماده می شوند. به گزارش اسکای نیوز، فرماندار ایالت کالیفرنیا از مردم خواست برای جلوگیری از سرعت ابتلا به کرونا، در خانه‌ها بمانند و منازل خود را بهیچ وجه ترک نکنند.

گفتنی است، آخرین آمارها تا بامداد جمعه، نشان می‌دهد که تلفات ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 10 هزار و 100 نفر فراتر رفته و تعداد کل مبتلایان نیز به بیش از 245 هزار و 600 نفر رسیده است. ایتالیا و اسپانیا بیشترین سرعت ابتلا به کرونا در جهان را دارند و آمار قربانیان کرونا با 3410 نفر در ایتالیا در مدت کوتاهی از چین هم بیشتر شده است. 

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما