plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد مطلب : ۷۹۵۳
تشدید خطرناک تنش نظامی در ادلب

اردوغان: همه اعضای نظام سوریه بعنوان یک هدف جنگی در تیررس حمله قرار دارند

دخالت نظامی ترکیه در امور داخلی سوریه
یک مقام بلندپایه ترکیه گفت "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه به پوتین اعلام کرده که همه اعضای ارتش و حکومت سوریه از این پس، در تیررس ترکیه هستند. اتحادیه اروپا، نسبت به خطر گسترش جنگ در استان ادلب، هشدار داد.
اردوغان: همه اعضای نظام سوریه بعنوان یک هدف جنگی در تیررس حمله قرار دارند
به گزارش ایصال نیوز، اردوغان روز جمعه خطاب به ولادیمیر پوتین همتای روسی خود تاکید کرد که همه اعضای ارتش سوریه در تیررس ترکیه هستند و به آنها حمله خواهد شد. اردوغان از پوتین درخواست کرد که روسیه اصلی ترین متحد بشار اسد، مانع از عملیات ارتش سوریه در ادلب شود.

این تهدید پس از کشته شدن 34 نظامی ترکیه در بمباران ارتش سوریه در ادلب صورت گرفته است. تاکنون 54 سرباز ارتش ترکیه در درگیری های داخل حاک سوریه کشته شده است.

ترکیه پیش از این، به ارتش سوریه تا فردا شنبه 10 اسفندماه فرصت داده بود که از مناطق درگیری در ادلب خارج شود و به آتش بس برگردد.

وزارت دفاع ارتش سوریه بارها تاکید کرده است که به خنثی کردن حملات گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه در محور سراقب در حومه ادلب ادامه خواهد داد، حضور ارتش ترکیه را در خاک خود اشغالگری نظامی و حمایت از تروریسم تلقی می کند و در مقابل این اشغالگری از خاک خود دفاع خواهد کرد.

آخرین خبرها حاکی است، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شامگاه جمعه ساعت 21 به وقت گرینویچ) در پشت درهای بسته برای برقراری آتش بس در ادلب سوریه آغاز شده است.

درخواست برگزاری نشست اضطراری از سوی ایالات متحده، آلمان، بریتانیا، فرانسه، بلژیک، استونی و جمهوری دومینیکن ارائه شده است.

همزمان، یورونیوز گزارش داد، اتحادیه اروپا بدنبال اوج گیری تنش در مثلث آنکارا-دمشق-مسکو، نسبت به خطر گسترش جنگ در استان ادلب که از آن به‌عنوان آخرین نبرد در سوریه یاد می‌شود، هشدار داد.

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه ۹ اسفند (۲۸ فوریه) با تأکید بر این که اروپا تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از «منافع امنیتی» خود انجام می‌دهد، در توییتر نوشت: «تنش جاری در اطراف ادلب باید سریعاً متوقف شود. خطر وارد شدن به یک رویارویی و درگیری نظامی بزرگ در سطح بین‌المللی وجود دارد.»

انتهای پیام/* 
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما