plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۷۴۹۷
رویارویی نظامی ترکیه و سوریه در ادلب

دمشق: اقدامات مداخله جویانه ترکیه در ادلب در تضاد با توافق سوچی و آستانه است

معاون وزیر خارجه سوریه اقدامات ترکیه در این کشور را در تضاد با توافقات سوچی و آستانه دانست. ترکیه اعلام کرد در پاسخ به کشته شدن سربازانش در سوریه ارتش ترکیه 76 سرباز سوریه را در حملات تلافی جویانه خود مورد هدف قرارداده است. آمریکا از واکنش ترکیه علیه سوریه حمایت کرد.
دمشق: اقدامات مداخله جویانه ترکیه در ادلب در تضاد با توافق سوچی و آستانه است
به گزارش ایصال نیوز، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با روزنامه الوطن گفت که اقدامات ترکیه در تضاد آشکار با توافقات آستانه و سوچی است. وی در واکنش به ورود یگان‌های ارتش ترکیه به خاک سوریه گفت: ما هرگونه نقض توافق «آدانا» را محکوم می‌کنیم. نظام ترکیه به این توافق پایبند نمانده است.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: قوانین بین المللی به هیچ کشوری اجازه تجاوز به یک کشور دیگر و اشغال آن را نخواهد داد. المقداد اظهار داشت که اقدامات گروه‌های تروریستی با هماهنگی نظام ترکیه انجام می‌شود و ترکیه باید دست از این اقدامات بردارد زیرا پیامدهایی منفی برای این کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه "سوریه امروز با سوریه دیروز فرق می‌کند"، افزود: ارتش سوریه به عملیات خود تا آزادی کامل مناطق این کشور از لوث تروریسم و اشغالگران بیگانه ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر ژنرال خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز دوشنبه گفت که آنکارا 54 موضع در ادلب را هدف قرار داده است. وی همچنین گفت که نظامیان این کشور حداقل 76 نیروی ارتش سوریه را کشته‌اند.

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های ارتش ترکیه توسط ارتش سوریه در منطقه ادلب به 8 نفر رسیده است.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد، خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه پس از بازدید از یگان‌های مستقر در نقطه صفر مرزی استان حتای با سوریه٬ گفت: مطابق با دستورالعمل ها و در چارچوب حق دفاع مشروع، عناصر ما در آنجا علیه مواضع رژیم اسد، به سرعت واکنش متقابل را نشان داده‌اند. وزیر دفاع ملی ترکیه ادعا کرد: به حمله نیروهای رژیم اسد پاسخ داده شد و حساب قطره قطره خون شهدایمان را پس گرفته‌‌ایم.

وی افزود: ترکیه تمامی وظایف و مسئولیت‌های خود در چارچوب توافق‌نامه‌های سوچی و آستانه را به جای آورده‌ و انتظار دارد که تمامی طرفین این توافق‌نامه‌ها به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

به گزارش آناتولی، آمریکا روز سه شنبه ضمن تسلیت به ترکیه بخاطر کشته شدن 8 نفر از سربازانش در ادلب سوریه، از واکنش نظامی ترکیه حمایت کرد و خواستار توقف عملیات آزادسازی ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه در ادلب شد.

گفتنی است ارتش سوریه در روزهای اخیر با پشتیبانی سنگین نیروی هوایی روسیه مناطق گسترده ای از منطقه ادلب و حلب را آزاد کرده است و ضربات سنگینی را به گروههای تروریستی مورد حمایت ترکیه وارد کرده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما