plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۷۷۶۸

حمایت مجدد ترامپ از مداخله ترکیه در ادلب سوریه

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر بر همکاری نزدیک میان آنکارا و واشنگتن در مورد موضوع ادلب سوریه تاکید کرد. سوریه حضور نظامی ترکیه در ادلب و حمایت نظامی مستقیم آنکارا از تروریست ها را اشغالگری و نقض حاکمیت سوریه می داند
حمایت مجدد ترامپ از مداخله ترکیه در ادلب سوریه
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه، طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در پایگاه شکاری اندروز اعلام کرد: درباره مسئله ادلب با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به‌طور هماهنگ عمل می‌کنیم.

ترامپ همچنین اردوغان را به‌عنوان یک رهبر «قدرتمند و سرسخت» توصیف کرده و گفت که با او رابطه خوبی دارد.
کاخ سفید طی بیانیه‌ای در رابطه با مکالمه تلفنی سران دو کشور در آخر هفته اعلام کرد: ترامپ از اردوغان بابت تلاش‌های وی برای پیش‌گیری از وقوع فاجعه انسانی قدردانی کرد.

گفتنی است، آنکارا به دلیل حضور شبه نظامیان همپیمان خود در شمال غرب سوریه، مخالف آزادسازی مناطق اشغالی ادلب است و حتی بر اساس اعلام رسانه های سوریه، برای کمک به این گروه ها به ادلب نیرو اعزام کرده است.

ترکیه دارای حداقل ۱۲ برج دیده بانی در ادلب و حلب است و ادعا می کند بر فعالیت های تروریست ها نظارت دارد اما از نظر سوریه این برج ها بیشتر در خدمت تروریست ها هستند. اردوغان تهدید کرده اگر روسیه، سوریه را مجبور به توقف پیشروی ها در ادلب نکند، ترکیه با اقدام نظامی این کار را خواهد کرد.

انتهای پیام/* 
۳
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما