plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۷۶۳۰
در پی بارش سنگین برف

مسافران در راه مانده در رشت اسکان داده شدند

ریزش بهمن در رودبار حادثه آفرید
بیش از ۷۰۰ نفر از مسافران گرفتار در برف و سرمای جاده امام زاده هاشم - سنگر در مکان های امن اسکان داده شدند. هشدار پلیس راهور: به هیچ عنوان به استان گیلان سفر نکنید.
مسافران در راه مانده در رشت اسکان داده شدند
به گزارش ایصال نیوز، بارش برف در 24 ساعت گذشته شرایط دشواری را برای هموطنان در راه های مواصلاتی گیلان ایجاد کرده است. کامبیز یوسفی بخشدار سنگر امروز سه شنبه گفت : مسافران که از دیشب به دلیل بارش سنگین برف و مسدود شدن جاده قزوین به رشت در محدوده امام زاده هاشم بخش سنگر گرفتار شده بودند که در حسینیه امامزاده هاشم ، سالن ورزشی سراوان و مسجد روستای دهبنه اسکان داده شدند.

*​​​​​​سقوط بهمن در رودبار
از سوی دیگر به گزارش خبرآنلاین، فرماندار رودبار گفت: در پی بارش برف و سقوط بهمن در روستای رشته رودبالای بخش مرکزی این شهرستان، ۳ واحد مسکونی زیر بهمن دفن شد که یک نفر در این حادثه جان باخت و از سرنوشت دیگر ساکنان خبری در دست نیست. محمدصالح ضیایی گفت: نیروهای امداد‌رسانی به همراه ۳ دستگاه لودر و یک دستگاه بولدوزر به محل اعزام شدند تا ساکنان این واحدها را از زیر بهمن خارج کنند.

همچنین در پی بارش شدید برف و کولاک، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه بارش شدید و ۴۰ دقیقه‌ای برف در منطقه سراوان رشت صبح امروز موجب گرفتاری خودروها در جاده و ماندن در برف شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بزودی مسیر تا اندازه‌ای باز شود.

*اطلاعیه قرارگاه حمل و نقل و راهداری کشور

قرارگاه حمل و نقل جاده ای و راهداری کشور نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: از ساعت ۵ صبح سه شنبه، با وقوع بارش برف فوق سنگین و کولاک بسیار شدید و ناگهانی کم سابقه در مقطعی از محور قزوین-رشت (آزاد راه در محدوده امامزاده هاشم و اتصال به جاده قدیم) به طول حدود ۵ کیلومتر با توپوگرافی هموار، ارتفاع برف در کمتر از یک ساعت به حدود یک متر رسید و با توجه به کندی تردد وسایط نقلیه و عدم استفاده از زنجیر چرخ ، جریان ترافیک متوقف و گرفتگی در آن مقطع (از عوارضی به سمت رشت) ایجاد شد و ماشین آلات راهداری موجود در محل نیز به دلیل کاهش مانور عملیاتی، در میان خودروها متوقف شدند که بلافاصله با هماهنگی انجام شده با پلیس راه کشور، محور مسدود اعلام گردید.

در پایان این اطلاعیه آمده است: به‌دلیل حجم برف انباشته شده در بین خودروهای درگیر در برف، عملیات بازگشایی و آزاد سازی خودروها با کندی صورت می‌­گیرد و پیش بینی می شود تا ساعتی دیگر، با سرعت گرفتن بازگشایی و آزاد سازی خودروها، محور مذکور بازگشایی و حداقل یک لاین عبور برای تردد پاکسازی شود.»

آخرین خبرها حاکی است، کمک های امدادی به مسافران در راه مانده ادامه دارد و شرایط سفر به استان گیلان در حال حاضر، بهیچ وجه مناسب نیست.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: وضعیت جوی در استان گیلان به هیچ عنوان مناسب سفر نیست.

سرهنگ نادر رحمانی ضمن هشدار جدی به مسافرانی که قصد سفر به استان گیلان دارند، اظهار کرد: تمام محورهای استان گیلان به شدت درگیر برف و کولاک است. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزادراه قزوین ـ رشت، محور قدیم قزوین ـ رشت و محورهای منشعب از محدوده سراوان ـ فومن و سروان ـ رشت مسدود است و وضعیت جوی در استان گیلان به هیچ عنوان مناسب سفر نیست.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : خبرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما