plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۷۴۱۹

هواداران مقتدی صدر به میان معترضان میدان التحریر بغداد بازگشتند

شماری از هواداران مقتدی صدر به دنبال فراخوان اعتراضی او علیه سیاستمداران و احزاب به دلیل ناکامی در معرفی دولت جدید، مجدداً به میان معترضانی آمدند که از چهار ماه پیش در میدان تحریر تظاهرات اعتراضی برگزار می کنند. معترضان با این شرط که هیچکس شعار حزبی ندهد، از برپایی مجدد خیمه های طرفداران مقتدی صدر در میدان التحریر(میدان آزادی) بغداد استقبال کردند.
هواداران مقتدی صدر به میان معترضان میدان التحریر بغداد بازگشتند
به گزارش ایصال نیوز، مقتدی، رهبر جریان صدر عصر جمعه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه سیاستمداران در تشکیل دولت غیرجنجالی شکست خورده‌اند، مردم را به تحصن‌های مسالمت آمیز گسترده در نزدیکی منطقه سبز بغداد با هماهنگی نیروهای امنیتی فرا خواند.

وی تاکید که این سیاستمداران از محاکمه فاسدان در دادگاه عادلانه، تشکیل کمیته مستقل انتخابات، تصویب قانون انتخابات، تشکیل دولت غیرجنجالی و غیر وابسته با وزرای مستقل بدون هیچ‌گونه وابستگی حزبی و فرقه‌ای، استقلال عراق و حاکمیت آن و برگزاری انتخابات سالم خودداری می‌کنند.

مقتدی صدر گفته که از دیدگاه او مصلحت در احیای انقلاب و اصلاحات از طریق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز گسترده مردمی در پایتخت به عنوان مرکز تصمیم‌گیری است تا بر سیاستمداران برای تشکیل دولت بر اساس خواسته‌های مرجعیت و مردم فشار وارد شود.

در این راستا، «صالح محمد العراقی» نزدیک به رهبر جریان صدر بلافاصله پس از انتشار بیانیه مقتدی صدر از مردم خواست که از «همین ساعت نه فردا» برای تحصن و اعتراض به میدان تحریر بروند.

مقتدی صدر و رهبران این جریان، هفته گذشته به دلیل آنچه آشوب، توهین و خشونت معترضان در بغداد و دیگر شهرهای عراق نامیده بودند، به هواداران خود اعلام کردند که از صفوف اعتراضات خارج شوند.

گفتنی است خروج صدر و هواداران وی از صحنه اعتراضات و تغییر مواضع مکرر، موجب انتقادات زیاد و حتی واکنش های توهین آمیز علیه او در فضای مجازی شده بود.

معترضان عراقی همچنان بر ادامه اعتراضات تأکید دارند و مرجعیت عالی عراق همچنان از اعتراضات مردمی و مسالمت آمیز علیه فساد و لزوم تشکیل دولت مستقل اصلاحگر حمایت می کند. به گزارش سومریه نیوز، معترضان عراقی امروز در تظاهرات خود، خواستار حمایت سازمان ملل از خود شدند. در ناصریه نیز تظاهر کنندگان معترض برای دخالت سازمان ملل برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در عراق، با نماینده سازمان ملل در عراق دیدار کردند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما