plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۷۳۹۶

اولتیماتوم برهم صالح به احزاب عراقی درباره انتخاب نخست وزیر

یک منبع عراقی اعلام کرد برهم صالح رییس جمهور این کشور با ارسال نامه به گروه های سیاسی و فراکسیون های موجود در پارلمان این کشور تا روز جمعه اول فوریه 2020 برای معرفی نامزد خود جهت پست نخست وزیری مهلت داده است. معترضان در تلاش هستند تا تظاهرات بزرگی را روز جمعه در حمایت از خواست آیت الله سیستانی برای تسریع در معرفی نخست وزیر جدید و مبارزه عملی با فساد حکومتی برگزار کنند.
اولتیماتوم برهم صالح به احزاب عراقی درباره انتخاب نخست وزیر
به گزارش ایصال نیوز، شواهد و اطلاعات منابع مختلف حاکی است که نخست وزیر جدید عراق احتمالا به زودی مشخص و معرفی شود.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با پایگاه اینترنتی السومریه نیوز تصریح کرد: برهم صالح همچنین منتظر تدوین قانون جدید انتخابات کشور است تا آن را در سریعترین زمان ممکن بررسی و تایید کند.

از سوی دیگر به گزارش العالم، برخی منابع اعلام کرده اند که به احتمال فراوان تا پیش از روز جمعه (پس فردا) نخست وزیر جدید اعلام شد.

«عامر الفایز» نماینده مستقل در پارلمان عراق در اظهاراتی گفته است که توافق های بین فراکسیون های مهم پارلمان و رییس جمهوری در خصوص نامزد نخست وزیر جدید انجام شده است.

وی اضافه کرد که «محمد توفیق العلاوی» وزیر ارتباطات سابق، «علی الشکری» مشاور و رییس تیم مشاوران رییس جمهوری و «مصطفی الکاظمی» رییس سازمان اطلاعات و امنیت عراق مهمترین نامزدهای این سمت هستند.

وی دور از ذهن ندانست که یک نامزد چهارم که کمتر در رسانه ها مطرح شده در آخرین لحظات به عنوان نخست وزیر جدید عراق معرفی شود.

مرجعیت عالی دینی عراق جمعه گذشته در بیانیه ای از به درازا کشیده شدن مساله انتخاب نخست وزیر جدید از سوی طبقه سیاسی حاکم انتقاد کرده و خواستار شتاب در معرفی فرد جایگزین عادل عبدالمهدی شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما