plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۷۳۸۴

معترضان فلسطینی تصاویر ترامپ و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

مردم فلسطین در کرانه باختری در اعتراض به طرح سازش تحمیلی «معامله قرن» به خیابان‌ها آمدند و تصاویر رئیس جمهور آمریکا و پرچم این کشور را آتش زدند. گروههای مقاومت فلسطینی، سازمان آزادی بخش فلسطین و همه نهادها و سازمانهای فلسطینی طرح صلح ترامپ را به شدت محکوم کردند.
معترضان فلسطینی تصاویر ترامپ و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند
به گزارش ایصال نیوز، صدها نفر از مردم فلسطین شامگاه روز (سه‌شنبه) در اعتراض به طرح سازش تحمیلی «معامله قرن» توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خیابان‌ها آمدند. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مردم فلسطین در تظاهرات خود در «رام الله» واقع در کرانه باختری، تصاویر ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

این اقدام معترضان فلسطینی پس از اعلام طرح معامله قرن توسط ترامپ انجام گرفته است. ترامپ، امشب در کنار نتانیاهو و در یک شوی تبلیغاتی-انتخاباتی، جزئیات این طرح ادعایی را مطرح کرد.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» نیز گزارش داد که امشب بیش از «سه‌هزار فلسطینی در غزه، علیه طرح آمریکا به خیابان‌ها آمدند؛ [طرحی] که طرف فلسطینی آن را رد کرده است. افزون بر تظاهرات در غزه، ساکنان شهرهای مختلف فلسطینی و همچنین اردوگاه‌های نوار غزه واقع در کرانه باختری، به خیابانها ریختند.

معترضان همچنین از جامعه بین‌الملل خواستند که طرح دولت ارمپ را رد کند. طرح ترامپ که در حمایت کامل از رژیم صهیونیستی است، مسئله فلسطین را از بین می‌برد و دیگر کشور مستقلی به نام فلسطین تشکیل نخواهد شد.

از سوی دیگر، «سامی ابوزهری» از مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره طرح صلح خاورمیانه را خصمانه توصیف کرد و گفت که پیشنهادات وی درباره بیت‌المقدس مزخرف بود.

همچنین عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) با تأکید بر لزوم لغو همه معاهدات این سازمان با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد طرح موسوم به معامله قرن، شکست خواهد خورد.

«عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که سران فلسطین «تصمیم حساب‌ شده و عملی» را در واکنش به طرح معامله قرن اتخاذ خواهند کرد.

وی ادامه داد: «نشانه‌ها حاکی از آن است که این معامله متضمن تشکیل موجودیتی خلع سلاح [به نام فلسطین] است که پایتخت آن، شهرک شعفاط در شمال شهر قدس است و در آن هیچ سخنی درباره یک کشور فلسطینی مستقل و دارای حاکمیت مطرح نشده است».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه روز سه‌شنبه در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به معامله قرن که مدعی است برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها ارائه می‌شود، رونمایی کرد.

رئیس جمهور آمریکا این طرح را با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد. او پیشتر شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا از تل‌آویو را به این شهر فلسطینی منتقل کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی رژیم اسرائیل را که در سال ۱۹۴۸ تشکیل شد، برسمیت بشناسند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما