plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد مطلب : ۷۳۵۹

هیأت عالی‌رتبه روس با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با «بشار اسد» بر حمایت مسکو از عملیات پاکسازی «حلب» و «ادلب» حمایت کرد. ساعتی بعد از دیدار مقامات روس با بشار اسد در دمشق، تروریست ها خط لوله انتقال نفت در بندر طرطوس سوریه را منفجر کردند.
هیأت عالی‌رتبه روس با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد
به گزارش ایصال نیوز، «الکساندر لاورنتینف» فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه به دیدار «بشار اسد»‌ رئیس جمهور سوریه رفتند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که طرفین سوری و روس در مذاکرات خود، در سایه تجاوزات روزانه تروریست‌ها به مناطق امن و کشتار غیر نظامیان، تحولات ادلب و حلب را بررسی کردند.

به نوشته سانا، در این دیدار بر اهمیت عملیات ارتش سوریه برای توقف این تجاوزات در این مناطق و حمایت از غیر نظامیان در برابر جنایات تروریست‌ها تأکید شد. اسد و مسئولان روس همچنین روند سیاسی را در سوریه بررسی و بر فعالیت کمیته بررسی قانون اساسی سوریه به دور از هر گونه مداخله خارجی یا سیاسی‌کاری برخی طرف‌ها تأکید کردند.

مسئولان سوری و روس در پایان روابط راهبردی بین دو کشور و فعالیت مداوم برای تداوم توسعه و تقویت آن را در زمینه‌های مختلف بررسی کردند.

ارتش سوریه عملیات خود را مجددا از چهارم بهمن ماه جاری، در جنوب شرق ادلب آغاز کرده و توانسته است شهر راهبردی معره النعمان را که یکی از مقرهای مهم عناصر تروریستی جبهه النصره است، محاصره کند.

 از سوی دیگر ساعتی بعد از دیدار مقامات روس با بشار اسد در دمشق، گروه های تروریستی، خط لوله انتقال نفت در بندر طرطوس سوریه را منفجر کردند.

به گزارش سانای سوریه، وزارت نفت سوریه از یک خرابکاری دیگر توسط عناصر تروریستی تحت در خطوط لوله‌های انتقال نفتی این کشور خبر داد. تیم مهندسی وابسته به وزارت نفت، فورا آسیب‌های ناشی از این حمله را ارزیابی و پروسه تعمیر را آغاز کردند.

سانا تأکید کرد که طرح‌های جایگزینی برای تأمین و انتقال نفت و سایر فرآورده‌های نفتی مد نظر قرار گرفته است. وزارت نفت سوریه همچنین خبر داد که حملات تروریست‌ها به خطوط انتقال نفت در منطقه «بانیاس» واقع در استان طرطوس در غرب سوریه صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، یک تیم خرابکار غواص، بسته‌های انفجاری به لوله‌های انتقال نفت، چسبانده و لوله‌ها را منفجر کرده‌اند. لوله‌های انتقال نفت بانیاس در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۹ (۳ تیر) هم در جریان یک عملیات تخریبی، آسیب دید و باعث شد که نفت بسیاری، سطح آب این منطقه را فرا بگیرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما