plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۷۳۳۶

عملیات انتقال کارمندان سفارت آمریکا در بغداد پس از اصابت راکت به ساختمان سفارت

به دنبال حمله راکتی شامگاه یکشنبه به سفارت خانه آمریکا در بغداد، بالگردهای این کشور اقدام به تخلیه کارکنان سفارتخانه کردند. حداقل دو راکت به ساختمان و کافه تریای سفارت آمریکا اصابت کرد و پنج مجروح نیز برجای گذاشت.
عملیات انتقال کارمندان سفارت آمریکا در بغداد پس از اصابت راکت به ساختمان سفارت
به گزارش ایصال نیوز، یک مقام امنیتی عراق بامداد دوشنبه گفت که بالگردهای آمریکایی پس از حمله موشکی، کارمندان سفارتخانه در منطقه سبز بغداد را تخلیه کردند.

عصر یکشنبه پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شد که حداقل یکی از آنها در سفارت آمریکا فرود آمد.

برخی منابع اعلام کردند در این حمله پنج کارمند سفارت زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

یک مقام نظامی آمریکایی نیز گفت که راکت به ساختمان غذاخوری(کافه تریا) سفارت اصابت کرده است.

عادل عبدالمهدی و محمد الحلبوسی نخست وزیر دولت پیشبرد امور و رئیس پارلمان عراق یکشنبه شب در بیانیه های جداگانه این حمله را محکوم کردند. این دومین حمله راکتی به سفارت آمریکا در یک هفته اخیر است.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا بامداد دوشنبه در بیانیه ای مدعی شد: وضعیت امنیتی همچنان وخیم است و گروه‌ها مسلح تحت حمایت ایران به عنوان یک تهدید وجود دارند. لذا ما هشیار هستیم.

این بیانیه همچنین افزود که از سپتامبر سال 2019 میلادی (مهرماه) 14 حمله از سوی "ایران و شبه نظامیان تحت حمایت ایران" به نیروهای آمریکایی عراق انجام شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا از دولت عراق خواست که به "وظایف خود" در حمایت اماکن آمریکایی در این کشور عمل کند.
«جنیفر هانسلر» خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در پیامی توئیتری نوشت که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پاسخی درباره تلفات احتمالی این حمله به او نداده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما