plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۷۳۱۵

حمایت آمریکا از اخراج دیپلمات‌های روسی از بلغارستان

بلغارستان روز جمعه از اخراج دو دیپلمات روسی به ظن جاسوسی خبر داد
به دنبال تنش دیپلماتیک اخیر بین بلغارستان و روسیه، سفارت آمریکا در صوفیه با صدور بیانیه‌ای از دولت بلغارستان حمایت کرد و این کشور را متحد قوی ناتو و اروپا خواند.
حمایت آمریکا از اخراج دیپلمات‌های روسی از بلغارستان
به گزارش ایصال نیوز، دولت آمریکا روز شنبه از اقدامات بلغارستان علیه روسیه حمایت کرده و مسکو را به تلاش برای اعمال نفوذ در بلغارستان متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» سفارت آمریکا در صوفیه، پایتخت بلغارستان از اقدامات اخیر دولت بلغارستان برای دفاع از استقلال و حاکمیت این کشور در برابر آنچه «نفوذ شرورانه روسیه» خوانده، قدردانی کرد.

سفارت آمریکا در صوفیه در بخشی از بیانیه خود آورده است: «بلغارستان متحد قوی ناتو و شریک اروپاست و حق غیرقابل انکاری در دفاع از خود دارد.»

وزیر خارجه بلغارستان روز جمعه دو دیپلمات روس در این کشور را به جاسوسی متهم و آن‌ها را عناصر نامطلوب خواند. بلغارستان مدعی است که این دو دیپلمات روسی در زمینه امنیت انرژی و انتخابات ملی این کشور اطلاعات جمع آوری می‌کردند.

به دنبال اقدام دولت بلغارستان در اخراج دو دیپلمات روس، وزارت خارجه روسیه نیز شنبه بعد از ظهر به وقت تهران نسبت به این مسئله واکنش نشان داد. وزارت خارجه روسیه اقدام بلغارستان در اخراج دو دیپلمات خود را گامی «غیردوستانه» خواند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود حق پاسخگویی مناسب را محفوظ برشمرده است.

گفتنی است وزارت خارجه بلغارستان دیروز جمعه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که براساس حکم مقامات قضایی این دو دیپلمات روسی باید طی ۴۸ ساعته آینده کشور را ترک کنند.

بلغارستان عضو اتحادیه اروپا و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو" که به طور سنتی ارتباط نزدیکی با روسیه دارد، در ماه اکتبر (آبان) نیز یک دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج کرد و از اعطای ویزا به رابطین دفاعی روسیه خودداری کرد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما