plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۷۲۰۱
در جهت تحکیم قدرت سیاسی

پوتین پیش نویس اصلاحات قانون اساسی روسیه را به دوما ارایه داد

افزایش محبوبیت پوتین در روسیه
رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه پیش نویس اصلاحات در قانون اساسی را به مجلس دوما (پارلمان) ارایه کرد. رهبر روسیه مدعی است، نوآوری های پیشنهادی او به طور جدی نظام سیاسی کشور را تغییر خواهد داد و در عین حال ، تعامل بین نماینده و قوه مجریه را کارآمدتر می کند.
پوتین پیش نویس اصلاحات قانون اساسی روسیه را به دوما ارایه داد
به گزارش ایصال نیوز، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد، براساس پیشنهاد ولادیمیر پوتین، دیگر کسی نمی‌تواند بیش از دو دوره رییس جمهور روسیه باشد. طبق پیش نویس لایحه ریاست جمهوری، نخست وزیر و همچنین اعضای دولت روسیه پس از تصویب دوما، توسط رئیس جمهور این کشور منصوب می‌شوند.

پوتین گفته این کار به منظور افزایش اثربخشی تعامل بین نمایندگان و قشرهای اجرایی دولت، تقویت نقش دوما و احزاب مجلس و همچنین افزایش مسئولیت اعضای دولت روسیه صورت گرفته است.

از دومای روسیه نیز خبر می رسد که نمایندگان پنجشنبه لایحه پیشنهادی رییس جمهور را بررسی و (تصویب) خواهند کرد.

گفتنی است روز چهارشنبه گذشته پوتین در سخنان خود ازجمله به تدابیر مالی دولت برای حمایت از خانواده ها و پرداخت پاداش به افراد دارای فرزند و بهبودی وضع کودکستان ها و مراکز درمانی در روسیه اشاره کرد.

پوتین همچنین از اصلاحات در ساختار حکومت روسیه و اصلاح قانون اساسی این کشور سخن گفت و پس از سخنرانی وی در مجمع فدرال (پارلمان روسیه)، دولت این کشور به ریاست دمیتری مدودیف استعفا داد.

اقدامات اخیر باعث شده است که سطح محبوبیت پوتین در روسیه به شدت افزایش یابد.

گفتنی است دمیتری مدودیف پس از استعفا از سمت نخست وزیری برای هموار کردن تحقق خواسته های پوتین، بلافاصله توسط پوتین برای پست معاونت شورای امنیت ملی روسیه معرفی شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما