plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۷۰۲۸

شگفتانه ولیعهد عربستان برای نخست وزیر ژاپن

ولیعهد سعودی در اقدامی غافلگیرانه دیدار خود با نخست وزیر ژاپن را در یک خیمه و چادر بیابانی ترتیب داد و نخست‌وزیر ژاپن عبای عربستانی پوشید.
شگفتانه ولیعهد عربستان برای نخست وزیر ژاپن
به گزارش ایصال نیوز، ولیعهد عربستان به شکل ویژه‌ای میزبان نخست وزیر ژاپن بود. در واقع محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در یک چادر سنتی که در استان العلا واقع در شمال غرب عربستان برپا شده بود، میزبان نخست وزیر ژاپن بود، به شکلی که به دلیل برودت هوا و بارش برف، نخست‌وزیر ژاپن، یک عبای پشمی سنتی عربستان را بر تن کرد.
بر اساس تصاویر و فیلم‌های منتشر شده، آبه شینزو و بن سلمان به همراه تعدادی از مسؤولان دو کشور دیدار خود را در این چادر انجام دادند و بن سلمان در این دیدار از اقدامات دیپلماتیک ژاپن در منطقه تقدیر و رویکرد و ارزیابی‌های آبه از مسایل مختلف را تایید کرد. این دیدار آرام با سرو قهوه عربستانی همراه بود.
گفتنی است براساس اعلام مقامات ژاپنی، دیدار شینزو آبه، نخست وزیر این کشور از عربستان و مذاکره با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، بر سه محور اصلی یعنی بررسی تنش‌های به وجود آمده در منطقه، روابط دوجانبه ژاپن و عربستان و نیز میزبانی عربستان از نشست گروه ۲۰ استوار است.
«اوتاکا»سخنگوی وزارت خارجه ژاپن به نقل از آبه با تاکید بر اینکه هرگونه تقابل نظامی در منطقه پیامدهایی در سطح جهانی و نه فقط منطقه خواهد داشت و باید از هرگونه افزایش تنش دوری کرد، گفت: ژاپن هم‌پیمان آمریکا بوده و یک ارتباط قدیمی با ایران دارد و به همین دلیل در کاهش تنش در منطقه نقش ایفا می‌کند.
نخست وزیر ژاپن در ادامه همه طرف‌های مربوطه را به آغاز اقدامات دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها و خویشتن‌داری دعوت کرد.
آبه درباره همکاری‌ها میان توکیو و ریاض نیز گفت: میزان سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور به بیش از ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد و دو کشور ۶۹ محور همکاری از جمله تولید داخلی، توسعه منابع انسانی و افزایش ظرفیت آنها، آموزش و فرهنگ دارند.
آبه در این دیدار با اشاره به حمایت ژاپن از میزبانی نشست گروه ۲۰ از سوی عربستان، بر آمادگی توکیو برای کمک به ریاض در برگزاری موفق این نشست تاکید کرد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما