plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
کد مطلب : ۶۹۶۷
به رغم موضع صریح ایران درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ا‌ی‌اش

ترامپ ادعای جلوگیری از دستیابی به سلاح اتمی توسط ایران را تکرار کرد

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد در حمله موشکی ایران هیچ سرباز آمریکایی آسیب ندیده است
رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر مدعی شد تا زمانی که رئیس جمهوری این کشور است هرگز اجازه نخواهد داد ایران به سلاح اتمی دست یابد. ترامپ که به دنبال خروج از برجام در انزوای کامل قرار گرفته گفت زمان آن رسیده است که انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین این واقعیت را درک کنند و از باقی مانده برجام خارج شوند.
ترامپ ادعای جلوگیری از دستیابی به سلاح اتمی توسط ایران را تکرار کرد
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در نخستین نطق رسانه‌ای خود پس از "سیلی" جمهوری اسلامی ایران در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق، این مطلب را مطرح کرد.

وی که قرار بود پس از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به مدرنترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق که در بامداد چهارشنبه رخ داد، در انظار عموم ظاهر شود اما تنها به یک یادداشت توئیتری بسنده کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع مردم قم، حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دو پایگاه آمریکا در عراق را یک سیلی خواندند و گفتند: کارهای نظامی به این شکل کفایت این کار را نمی‌کند. باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود. آنها در منطقه جنگ، فتنه، ویرانی و خراب شدن زیربناها آوردند.

رئیس جمهوری آمریکا برای ارائه این سخنرانی هم بیش از ۳۰ دقیقه تاخیر داشت که چرایی آن مشخص نیست اما مایک پنس معاون اول، مارک اسپر وزیر دفاع، مایک پمپئو وزیر خارجه، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و دیگر فرماندهان نظامی ارشد این کشور او را همراهی کردند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: تا زمانی که من رئیس جمهوری آمریکا باشم، ایران هرگز اجازه نخواهد داشت به سلاح اتمی دست یابد.

ترامپ ادامه داد: آمریکایی‌ها که باید شاکر و شاد باشند که در حمله هوایی آنچه که رژیم ایران خواند، هیچ سرباز آمریکایی آسیب ندیده و آسیب اندکی به پایگاه نظامی ما وارد شده است. نیروهای بزرگ ما برای همه چیز آماده‌اند اما به نظر می‌رسد ایران در حال کاهش اقدامات خود است. این اقدام خوبی برای همه طرف‌های درگیر و جهان است.

وی اضافه کرد: هیچ نیروی آمریکایی و عراقی در حملات دیشب جان نباخت که به خاطر اقدامات پیشگیرانه ما بود و سیستم‌های هشداردهنده ما هم خیلی خوب عمل کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که به روشنی از هرگونه پاسخ به حملات سخت ایران عاجز مانده بود و می دانست که پیامدهای آن دامنه تمام متحدان اصلی آمریکا به ویژه رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت، با لحنی آرام اظهار کرد: من به دلاوری و توانایی های نظامیان آمریکایی احترام می گذارم.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد حمله موشکی ایران با اطلاع دولت عراق بوده است.

ترامپ که در طول سه سال گذشته همواره سیاست دوگانه ای را در گفتار و رفتار اعمال کرده است، مدعی شد از سال ۱۳۵۹ کشورها از اقدامات ایران که او آن را بی ثبات کننده در منطقه و سراسر جهان دانست، آسیب دیده‌اند.

وی با فرافکنی آشکار، مدعی شد: آن روزها تمام شده است. ایران یک دولت بزرگ حامی تروریسم و به دنبال سلاح اتمی بوده است تا جهان متمدن را تهدید کند. ما هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد.

رئیس جمهوری آمریکا که به روشنی پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر "دوران بزن در رو تمام شده است"، را در حملات موشکی بامداد چهارشنبه ایران دریافت کرده است، به اقدام تروریستی خود در به شهادت رساندن سردار سلیمانی اشاره کرد.

ترامپ گفت هفته گذشته اقدامی قاطع انجام دادند تا آنچه را که او یک تروریسم بی رحم نامید را از تهدید جان آمریکایی‌ها باز دارند و در عباراتی توهین‌آمیز به سردار محبوب و قهرمان ملی ایران ادامه داد: به دستور من نیروهای نظامی آمریکا تروریست جهانی یعنی قاسم سلیمانی را از بین بردند.

وی سپهبد شهید قاسم سلیمانی را مسئول آنچه که برخی از وحشتناک‌ترین جنایات نامید، دانست و اظهار کرد او نیروی‌های تروریستی از جمله حزب الله را آموزش و علیه اهداف غیرنظامی حملات انجام می داد و آتش جنگهای مرگبار را در سراسر منطقه شعله ور می ساخت.

رئیس جمهوری آمریکا که حقد و کینه دیرینه‌ای از مبارز واقعی تروریستهای دست پروده آمریکا در منطقه دارد، حاضر نشد اشاره کند که اگر سپاه قدس ایران در هماهنگی کامل با دولت‌های قانونی و مشروع عراق و سوریه عمل نمی‌کرد، اکنون باید شاهد دولت تروریستی داعش می بود. ترامپ در ادامه توجیه برای اقدام تروریستی خود، مدعی شد وی (سپهبد شهید سلیمانی) اخیرا حملاتی را به نیروهای آمریکایی انجام داده بود که چندین نیروی آمریکایی آسیب جدی دیدند و یک نفر کشته شد. همچنین برنامه ریزی حمله به سفارت آمریکا را او طراحی کرده بود و می خواست در روزهای آینده حملات دیگری را علیه آمریکا انجام دهد که ما او را متوقف کردیم. رئیس تروریسم دولتی آمریکا هیچ سند و مدرکی را ارائه نداد که حمله مورد ادعای آنها که قرار بوده است در روزهای آینده از سوی سردار سلیمانی یا گروه‌های بسیج مردمی عراق انجام شود چه بوده است.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین عراق تصریح کرده اند، سردار شهید سلیمانی برای تبادل نظر درباره راه‌های کاهش تنش و به دعوت مقامات عراقی به آن کشور سفر کرده بوده است.

ترامپ در حالی که شخصیت‌های بلند پایه منطقه از تلاش‌های سردار سلیمانی در مقابله با تروریسم تکفیری قدردانی کرده‌اند، وقیحانه مدعی شد دست سلیمانی به خون آمریکایی ها و ایرانی ها آغشته بود و باید مدت ها پیش از بین می رفت. با کشتن سلیمانی پیام محکمی به آنها فرستادیم که اگر برای جان خود ارزش قایل هستید، جان دیگران را تهدید نکنید. وی همچنین تهدید کرد در پاسخ به تجاوزگری ایران، بلافاصله تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد شد و این تحریم‌ها تا زمانی که ایران رفتار خود را تغییر ندهد پا برجا خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اتهام زنی‌های بی پایه و اساس خود، به توقیف یک نفتکش در آب‌های خلیج فارس، حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی اشاره کرد و مدعی شد: ایران از سال ۲۰۱۳، ۱۵۰ میلیارد دلار از جمله ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد دریافت کرد اما به جای تشکر فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهند. در همان روز امضای توافق هم آنها شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

ترامپ که هنوز هم نمی داند، پول‌هایی که به موجب برجام آزاد شد متعلق به ایران بوده است و به دلیل خصلت چپاولگری دولت آمریکا مسدود شده بود، ادامه داد: پول به دست آمده از این توافق را هزینه اقدامات تروریستی خود در یمن، سوریه و افغانستان کردند.

وی از این فرصت هم برای رقابت‌های انتخاباتی و نشان دادن نفرت خود از رئیس جمهوری سیاهپوست آمریکا استفاده کرد و افزود: پول موشک هایی که شب گذشته به سمت ما پرتاب شد، همان‌هایی بود که دولت قبلی(اوباما) برای آنها فراهم کرده بود. رئیس جمهوری آمریکا به اعتراضات اخیر در ایران هم اشاره و آمار تایید نشده یکهزار و ۵۰۰ کشته را تکرار کرد و گفت برجام بسیار ناقص، به زودی به پایان می رسید و به ایران راه سریعی را برای دستیابی به سلاح اتمی ارائه می داد، ایران باید از آنچه که او جاه طلبی هسته ای و حمایت از تروریسم خواند، دست بردارد.

ترامپ که به دنبال خروج از برجام در انزوای کامل قرار گرفته و تقلای دولت وی برای همراهی دیگر کشورها بی نتیجه بوده است، بار دیگر تکرار کرد زمان آن رسیده است که انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین این واقعیت را درک کنند، آنها باید از باقی مانده برجام خارج شوند. وی افزود: باید به اتفاق کار کنیم تا توافق تازه ای به دست آوریم که جهان را ایمن‌تر و صلح آمیزتر کند و اجازه دهد ایران هم پیشرفت کند و از استعدادهای بالقوه خود بهره برداری کند.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال حرف‌های پیشین خود را تکرار کرد و ادامه داد تا زمانی که ایران به آنچه که او اقدامات مخرب نامید، ادامه دهد، صلح در خاورمیانه محقق نخواهد شد و باید پیام واحدی بفرستند که کارهای مخرب آنها دیگر تحمل نخواهد شد. رئیس جمهوری آمریکا از ناتو خواست تا بیش از پیش در تحولات خاورمیانه حضور داشته باشد.

ترامپ با اشاره به تولید نفت و گاز مستقل آمریکا افزود: دیگر نیازی به نفت خاورمیانه نداریم و دست ما برای اقدام باز شده است. وی خطاب به مردم ایران گفت می خواهیم آینده ای بسیار خوب داشته باشید و آمریکا آماده است صلح را از همه کسانی که خواستار آنند در آغوش بگیرد.

ترامپ همچنین با این ادعا که در سه سال گذشته تحت رهبری وی اقتصاد آمریکا از هر زمان دیگری در تاریخ این کشور، قویتر شده است و به خودکفایی تولید انرژی رسیده‌اند، گفت: این دستاوردها اولویت راهبردی ما را تغییر داده است، الان تولید کننده نخست نفت و گاز هستیم و به نفت خاورمیانه نیازی نداریم. البته رئیس جمهوری آمریکا مشخص نکرد در صورتی که این ادعا درست باشد، چرا دست از چاه‌های نفتی شمال سوریه و درآمد ۳۰ میلیون دلاری آن بر نمی دارد که به گفته مقامات این کشور، یک راهزنی مسلحانه است. وی که ضعف نظامی ارتش آمریکا در سرنگونی پهپاد آمریکایی و حملات موشکی به پایگاه عین الاسد را نادیده می انگاست، افزود: ارتش آمریکا تحت دولت من با بودجه ۲.۵ هزار میلیارد دلار بازسازی شده است و از هر زمان دیگر قویتر است. موشک‌های ما بزرگ، قدرتمند، دقیق، مرگبار و سریع هستند.

الان بسیاری از موشک‌های فراصوتی در حال ساختند و البته این به معنای خواست ما برای استفاده آنها نیست.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: نمی خواهیم آنها را استفاده کنیم بلکه نیروی اقتصادی و نظامی ما بهترین عامل بازدارنده است. ترامپ به مساله مبارزه با داعش هم اشاره و اضافه کرد: سه ماه پیش و پس از انهدام کامل خلافت داعش، ابوبکر البغدادی رهبر وحشی داعش را که مسئول مرگ و سربریدن های عمومی مسیحیان و مسلمانان بود، از بین بردیم. او یک هیولا بود و سعی می کرد خلافت داعش را بازسازی کند. وی با این ادعا که در دولت او، دهها هزار تروریست داعش کشته و دستگیر شده‌اند، در اظهاراتی توام با تهدید و تطمیع گفت: داعش یک دشمن طبیعی ایران است. از بین رفتن داعش برای ایران خوب است و باید به اتفاق در این موضوع و دیگر اولویت های مشترکمان همکاری کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا که با اعمال تروریسم اقتصادی جان شهروندان عادی ایران را به خطر انداخته است، پایان این اظهارات کاملا تکراری خود را به مردم ایران اختصاص داد و مدعی شد می خواهد آنها آینده خوبی داشته باشند و با دیگر کشورها در تعامل قرار گیرند. ترامپ مدعی شد آمریکا آماده صلح است اما هرگز اشاره نکرد که برای اثبات ادعای هواداری از مردم ایران و صلح، چرا علاوه بر تروریسم اقتصادی و دیپلماتیک، در بعد تروریسم نظامی هم محبوبترین سردار ایران را ترور کرده است و حضور میلیونی مردم در حمایت از آنچه که فرمانده شهید سپاه قدس و همرزمان وی در مبارزه با تروریسم و دفاع از کشور انجام داده اند را نادیده می گیرد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما