plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۶۸۹۱
تجلی اراده مردم عراق در پارلمان

قانون خروج نظامیان آمریکایی در پارلمان عراق تصویب شد

پارلمان عراق یکصدا علیه امریکا
مجلس عراق عصر امروز یکشنبه در اقدامی بی سابقه و در جلسه فوق العاده با حضور اکثریت اعضاء پارلمان قانون الزام دولت به اخراج نیروهای اجنبی از خاک عراق را تصویب کرد.
قانون خروج نظامیان آمریکایی در پارلمان عراق تصویب شد
به گزارش ایصال نیوز، نمایندگان پارلمان عراق عصر روز یکشنبه قانون خروج نیروهای خارجی و از جمله خروج نظامیان آمریکایی را تصویب کرد. به گزارش سومریه نیوز، این قانون که بدون حضور نمایندگان مناطق کرد و سنی نشین به رای گذاشته شد، با رای اکثریت قاطع 168 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

نمایندگان عراقی قبل از جلسه رای‌گیری، با شعار « نعم نعم للعراق، نعم نعم للشهداء . کلا کلا أمیرکا.. بغداد حرة حرة .. أمیرکا اطلعی بره» (عراق و شهیدان آری، آمریکا هرگز، آمریکا برو بیرون و عراق آزاد است) خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عراق،شدند.

در این جلسه همچنین عادل عبدالمهدی به نمایندگی از دولت قاطعانه خواستار پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در عراق شد. وی اعلام کرد با توجه به اقدام آمریکا در ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اعتماد مردم عراق از نظامیان خارجی سلب شده است.

العالم نیز گزارش داد نخست وزیر مستعفی عراق در جلسه پارلمان تاکید کرد که نوع نگاه آمریکا به عراق در رابطه با سیاست‌هایش در قبال ایران، محکوم است. با بسیاری از سیاست‌های آمریکا در قبال عراق موافق نیستیم.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق افزود: آمریکا بابت هدف قرار دادن مراکز الحشد الشعبی در القائم عذر خواهی نکرد.

وی گفت: «ایران با تروریسم مبارزه و از نیروهای امنیتی عراق حمایت کرد. الحشد الشعبی بخشی از سیستم امنیتی عراق است». ​​

​​​​انتهای پیام/*
۱
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما