plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۶۶۷۳
همزمان با تبرئه مقامات ارشد

برای 5 نفر از متهمان پرونده خاشقجی حکم اعدام صادر شد

شعلان الشعلان، سخنگوی دادستانی کل عربستان سعودی در کنفرانس خبری در ریاض، اعلام کرد که روند دادرسی پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که اکتبر 2018 در سرکنسولگری این کشور در استانبول کشته شد، به پایان رسیده است. این احکام صادره به هیچ یک از مقامات ارشد تعلق نگرفت.
برای 5 نفر از متهمان پرونده خاشقجی حکم اعدام صادر شد
به گزارش ایصال نیوز، شعلان ضمن اشاره به صدور حکم اعدام برای 5 تن از مجموع 11 متهمان پرونده، گفت که سه نفر دیگر از مظنونان نیز به جرم سرپوش گذاشتن بر این جنایت در مجموع به 24 سال تحمل حبس محکوم شده و حکم آنها قابل ارجاع به دادگاه تجدید نظر است. اطلاعات دقیق درباره انتقال هرکدام از محکومین به چه زندانی پس از صدور حکم قطعی اعلام خواهد شد.

الشعلان همچنین افزود: افراد عالی رتبه نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی آزاد شده و اتهامی به سعود القحطانی مشاور دیوان سلطنتی، احمد عسیری معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات و محمد العطیبی، سرکنسول سابق این کشور در استانبول وارد نشده است.

این در حالیست که القحطانی و العطیبی به همراه هفده شهروند سعودی دیگر به علت مشارکت در پرونده قتل خاشقجی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند و عسیری نیز به دنبال وقوع این جنایت از سمت خود برکنار شد.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد. ریاض در 20 اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از "درگیری" با چند نفر در داخل کنسولگری "فوت" کرده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول ترکیه 31 اکتبر سال گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما