plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۶۴۳۴

حریق در ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف روسیه

بزرگترین ناو هواپیمابر روسیه با نام آدمیرال کوزنتسف روسیه پنجشنبه دچار آتش سوزی شد. در پی این حادثه دست یک نفر مفقود و یک نفر نیز زخمی شد.
حریق در ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف روسیه
به گزارش ایصال نیوز، ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف در نزدیکی مورمانسک هنگام تعمیرات از صبح امروز پنجشنبه دچار حریق شده است. در پی این حادثه دست کم یک نفر زخمی شده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، طبق اطلاعات اولیه، این حادثه در حین تعمیر محفظه انرژی ناو هواپیمابر صورت گرفته است. همچنین گزارش شده که دو نفر از خدمه این ناو در پی بروز این حادثه مفقود شده اند.

براساس آخرین اطلاعات، در پی آتش سوزی در ناو هواپیمابر آرمیرال کوزنتسف، تعداد مجروحان این حادثه به 6 نفر رسیده که حال یکی از آنها وخیم اعلام شده است.

شایان ذکر است که ناو آدمیرال کوزنتسوف در سال 1982 در کارخانه کشتی‌سازی دریای سیاه ساخته شده است. این ناو قادر است بیش از 50 هواپیما را حمل کند.

برخی از مشخصات ناو هواپیما بر روسی "آدمیرال کوزنتسوف" چنین است: طول: 306 متر، عرض 75 متر، وزن: 60 هزار تن، حداکثر مسافت شناوری: 8417 میل (بیش از 15 هزار کیلومتر)، تعداد خدمه 1960 نفر از جمله 518 افسر و 210 درجه دار.

این ناو هواپیمابر به موشک های کروز ضد کشتی "گرانیت" قادر به حمل سلاح هسته ای و سامانه موشکی دفاع هوایی "کینژال" و کورتیک" مسلح است و قادر به حمل تعداد زیادی هواپیمای جنگنده و بالگرد از جمله هواپیما های عرشه ای سوخو33 و سوخو25 و بالگرد های کا 27 و کا 29 می باشد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما