plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۶۴۰۷
در حاشیه جلسه هیأت دولت

واعظی: حمله به دولت منجر به اقبال مردم نخواهد شد

سفر رئیس جمهور به ژاپن در اواخر هفتۀ آینده
رئیس دفتر رئیس جمهوری در واکنش به برخی اظهارات تبلیغات انتخاباتی گفت: برخی افراد چون چیزی برای ارائه به مردم ندارند به جای اینکه از خود و برنامه ها و سیاست هایشان بگویند به دولت حمله می کنند و فکر می کنند با این کار مردم به آنها اقبال نشان می دهند اما اشتباه می کنند چون مردم ما فهیم هستند.
واعظی: حمله به دولت منجر به اقبال مردم نخواهد شد
به گزارش ایصال نیوز از رئیس دفتر رئیس جمهوری، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص اظهار نظرهای مطرح شده از سوی برخی مقام های آمریکای و اروپایی در حمایت از غتشاشگران و اغتشاشات اخیر، با بیان این مطلب افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورهای مرتجع منطقه و برخی کشورهای اروپایی برای اتفاقات آبان ماه در ایران حساب ویژه ای باز کرده و برنامه ریزی کرده بودند اما با پایان دو روزه این اغتشاشات با تلاش دستگاه ها و نهادهای مسئول و هوشیاری و حضور مردم در صحنه، به هم ریختند.

دکتر واعظی با بیان اینکه پراکنده گویی و اظهارات دشمنان مردم ایران هیچ پایه و اساسی ندارد، گفت: پایان اغتشاشات در کوتاه مدت اقتدار کشور، نظام  و مردم را نشان می دهد  و در مقابل دشمنان ما منفعل شدند، ما کشورها را در این شرایط خوب می شناسیم و مراودات ما بر اساس همین موضوعات است.

خبرنگاری با اشاره به تبادل دو زندانی بین ایران و آمریکا در روزهای اخیر از احتمال تسری این مبادله در حوزه های دیگر با توجه به سیاست تنش زدایی دولت سوال کرد که رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ گفت: تنش زدایی و اینکه ما خودمان به دنبال دشمن تراشی نباشیم ، همواره از سیاست های دولت بوده است و درمورد همه کشورها با حفظ اصول و منافع و امنیت ملی پیگیری می شود.

 دکتر واعظی با بیان اینکه حساب مسائل انسان دوستانه با موارد دیگر جدا است، افزود: وقتی با کشوری یک کار انسان دوستانه  انجام می شود ممکن است از نظر افکارعمومی روی مردم دو کشور اثراتی هم داشته باشد اما معنایش این نیست که بلافاصله آن اقدام را به بقیه مشکلات موجود تسری دهیم.

 رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: آقای دکتر سلیمانی خدمات بسیار زیادی برای کشور انجام داده اند و ما آمادگی داشتیم از همه امکانات خود استفاده کنیم  تا ایشان به آغوش کشور و خانواده باز گردد اگر در آینده هم زمینه ای وجود داشته باشد برای اینکه بتوانیم اتباع خود را در کشورهای مختلف از جمله آمریکا آزاد کنیم، لحظه ای دریغ نخواهیم کرد.

دکتر واعظی در همین رابطه در پاسخ به سوالی درخصوص موضع ایران در رابطه با درخواست رئیس جمهور فرانسه از ایران برای آزاد شدن دو تن از اتباع  این کشور، گفت: رئیس جمهور فرانسه درخواست خود را مطرح می کند اما قوه قضائیه ما هم مراحل خود را طی می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: تبادل زندانیان مکانیسم خاص خود را دارد و در 40 سال گذشته بارها این موضوع با کشورهای مختلف انجام شده است، بحث تبادل با هیچ کشوری بسته نیست اما معنایش این نیست که قوه قضائیه به تخلف ها رسیدگی نکند.

خبرنگاری با اشاره به مهلت یک ماهه باقی مانده کارگروه اقدام مالی به ایران درخصوص FATF و همچنین یک ماه مانده به پایان مهلت دو ماهه ایران به اروپایی ها در گام چهارم کاهش تعهدات برجامی، اقدامات دولت در این زمینه را جویا شد که دکتر واعظی در پاسخ با تاکید بر اینکه برجام و FATF ربطی به هم ندارند، گفت: درمورد FATF با مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام  موضوع در درست بررسی است و امیدواریم در این شرایط خاص هم مجلس و هم مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مسئله به گونه ای نگاه کنند که مشکل حل شود.

از دکتر واعظی درخصوص سفر رئیس جمهور به ژاپن و اهداف این سفر سوال شد که وی در پاسخ  با بیان اینکه این یک سفر دو جانبه است، افزود: بعد از سفر آقای آبه به تهران از رییس جمهورایران برای سفر به ژاپن دعوت شده است که انجام این سفر با حضور نماینده ویژه دولت ژاپن در تهران درحال بررسی است و اگر همه شرایط مهیا باشد، رئیس جمهور بعد از حضور در اجلاس مالزی اواخر هفته آینده به ژاپن نیز سفر خواهند کرد.

خبرنگاری با اشاره به اظهارات انتخاباتی قالیباف در جمع دانشجویان و انتقادات دوباره ازعملکرد و اقدامات دولت تدبیر و امید، نظر رئیس دفتر رئیس جمهور را درخصوص این اظهارات جویا شد که دکتر واعظی در پاسخ گفت  کسانی که چنین حرف هایی می زنند باید به گذشته و عملکرد خود برگردند.

دکتر واعظی با بیان اینکه این اظهارات تبلیغات انتخاباتی است، گفت: برخی افراد چون چیزی برای ارائه به مردم ندارند به جای اینکه از خود و برنامه ها و سیاست هایشان بگویند به دولت حمله می کنند و فکر می کنند با این کار مردم به آنها اقبال نشان می دهند اما اشتباه می کنند چون مردم ما فهیم هستند.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما