plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۶۳۵۲
ایستادگی مردم عراق برای مطالباتشان

درخواست ایاد علاوی از رئیس جمهور عراق برای نجات این کشور

برکناری فرمانده عملیات امنیت بغداد
نخست وزیر اسبق و رئیس ائتلاف الوطنیه عراق از برهم صالح رئیس جمهوری این کشور خواست تا عراق را از وضعیت بحرانی و وخیم کنونی نجات بدهد. پس از برکناری مسئولان عملیات تأمین امنیت نجف و ذی قار به دلیل قصور در انجام وظیفه، رسانه‌‌های عراقی روز یکشنبه از برکناری قیس المحمداوی، فرمانده عملیات بغداد خبر دادند.
درخواست ایاد علاوی از رئیس جمهور عراق برای نجات این کشور
به گزارش ایصال نیوز، ایاد علاوی، نخست وزیر اسبق و رئیس ائتلاف الوطنیه عراق در بیانیه مطبوعاتی خود، خاطرنشان کرد: در سایه شرایط بحرانی و وضعیت خطرناک کنونی کشورمان از برهم صالح، رئیس جمهوری عراق می‌خواهیم که گفت‌وگویی فراگیر با نمایندگان برخی قدرت‌های سیاسی که در سرکوب مردم نقشی نداشته‌اند و پیشتر در مبارزه با دیکتاتوری سهیم بودند و نیز شرکت‌کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز، اتحادیه‌ها و اصناف آغاز کند تا بتوان بر سر قانون انتخابات، نخست وزیر و نقش و مسئولیت‌های دولت موقت و مجازات و برخورد با عاملان کشتارهای جمعی تظاهرکنندگان توافق کرد و این گفت‌وگو گامی در مسیر نجات کشور از بحران کنونی باشد.

علاوی در ادامه تصریح کرد: وضعیت کنونی عراق نیازمند این است که رئیس جمهور در مقام نماینده حاکمیت کشور و حامی قانون اساسی، اقدامات فوری‌ای برای خروج از بحران کنونی اتخاذ کند و با تصحیح روند سیاسی و حل انحرافات سال‌های گذشته، حاکمیت عراق در تصمیم‌گیری و یکپارچگی ملی را حفظ و تحکیم کند.

در همین حال در رابطه با تحولات عراق به گزارش العالم، فرودگاه بغداد مورد هدف دو فروند موشک قرار گرفت.  

منابع خبری بامداد دوشنبه از سقوط دو فروند راکت در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد خبر دادند.

از سوی دیگر در کربلا نیز دیروز و دیشب اوضاع امنیتی بحرانی تر شد و در دو حادثه جداگانه دو تن از فعالان تظاهرات کربلا ترور شدند.

پس از برکناری مسئولان امنیتی شهرهای نجف و ذی قار در هفته گذشته به دلیل قصور در پیشگیری و مهار حملات خونین به تظاهر کنندگان، روسیا الیوم، گزارش داد مسئولان عالیرتبه عراق دیروز یکشنبه دستور تعیین عبدالحسین التمیمی جهت تصدی پست فرماندهی عملیات بغداد به جای قیس المحمداوی را صادر کردند.

بر اساس گزارش سومریه نیوز، مقامات عالیرتبه عراق، امروز دوشنبه در یک جلسه مهم امنیتی به بررسی حوادث خونین اخیر در بغداد و سایر شهرهای عراق خواهند پرداخت.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما