plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۶۱۰۵
در پی امضای قانون کنگره توسط ترامپ

چین وضع قانون آمریکایی در حمایت از معترضان هنگ‌کنگی را محکوم کرد

تهدید به مقابله شدید با قانون امریکایی
وزارت خارجه چین این اقدام آمریکا را مداخله خطرناک در امور داخلی هنگ کنگ دانست. با وجود مخالفت شدید پکن، دونالد ترامپ، در حمایت آشکار از معترضان هنگ کنگ، قانون مصوب کنگره آمریکا را امضا کرد.
چین وضع قانون آمریکایی در حمایت از معترضان هنگ‌کنگی را محکوم کرد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای شدید اللحن با ابراز تأسف عمیق، اقدام آمریکا در تصویب قانون حمایت از معترضان هنگ کنگ را محکوم کرد و تهدید کرد با این اقدام آمریکا با قاطعیت و شدت تمام مقابله خواهد کرد. 

وزارت خارجه چین در این بیانیه به چگونگی و نوع مقابله چین اشاره ای نکرده است.

براساس این گزارش، دولت اجرایی هنگ کنگ نیز این اقدام آمریکا را دخالت در امور داخلی هنگ کنگ اعلام و آنرا شدیداً محکوم کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه، به‌رغم مخالفت جدی پکن، قانون مصوب کنگره این کشور در حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ را تایید کرد. ترامپ هنگام امضای این قانون، اظهار داشت امضای من  در جهت حمایت از دموکراسی و حقوق بشر در هنگ کنگ است.

این اقدام در حالی صورت گرفت که ترامپ چند روز قبل، از «شی جین پینگ»رئیس جمهور چین بعنوان «دوست صمیمی» خود تمجید کرده بود و تأکید داشت که آمریکا و چین درصدد رسیدن به توافقی برای پایان دادن به اختلافات تجاری با یکدیگر هستند.

بر اساس توافق چین و بریتانیا، هنگ‌کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس قرار داشت و از آن سال تا کنون حاکمیت چین بر این منطقه اعمال می شود. این منطقه مهم اقتصادی -تجاری آسیای شرقی، از لحاظ نظام سیاسی، در امور داخلی مستقل است و صرفا در سیاست‌های کلان نظامی و امنیتی از پکن پیروی می‌کند.

اعتراضات پنج ماهه مردم هنگ کنگ در هفته‌های اخیر در مواردی رنگ آشوب خود گرفته است.

دولت چین بارها آمریکا و انگلیس را به دخالت در اعتراضات هنگ کنگ متهم کرده است.

انتهای پیام/* 
۴
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما