plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۵۹۷۹
منابع عراقی افشا کردند

مرگ معترضان عراقی با نارنجک‌های اشک‌آور صربستانی

پیش از افشای این اسناد، انگشت اتهام به سمت ایران بود
اسنادی از منابعی عراقی فاش شده است که حاکی ست؛ نارنجک‌های گاز اشک‌آوری که نیروهای امنیتی عراق در جریان کنترل اعتراضات اخیر این کشور استفاده می‌کردند از صربستان وارد شده است.
مرگ معترضان عراقی با نارنجک‌های اشک‌آور صربستانی
به گزارش ایصال نیوز، اسناد فاش شده بیانگر آن است که وزارت دفاع عراق تسلیحات و تجهیزات متعددی را برای دستگاه مبارزه با آشوب این کشور از شرکت "یوگور امپورت اس دی بی آر" متعلق به کشور صربستان خریداری کرده است. بر این اساس، این تجهیزات خریداری شده از صربستان از تاریخ 30/9/2019 تا 18/11/2019 در انبار تسلیحات عراق نگهداری می شده است.

طبق گزارش مذکور، قراردادی که کشور عراق با شرکت صربستانی منعقد کرده است، مشمول خرید 13 قلم ادوات مورد نیاز در شورش و اعتراضات است که از جمله این 13 قلم می توان به گلوله 40میلی متری صوتی، گلوله 40میلی متری اشک آور، گلوله 40 میلی متری صوتی و دودزا، گلوله40 میلی متری پلاستیکی، نارنجک های دست ساز صوتی و دود زا، نارنجک های دست ساز دودزاCS اشک آور، سلاح ضد شورش، ماسک، سپرهای ضد گلوله شیشه ای، باتوم های پلاستیکی و برقی، اشاره کرد.

در اعتراضات اخیر عراق شماری از معترضین بر اثر شلیک نارنجک‌های گاز اشک آور زخمی شده و یا جان خود را از دست دادند.

در حالی که "نجاح الشمری"وزیر دفاع عراق مدعی شده بود که این وزارتخانه تسلیحات مبارزه با شورشی را که منجر به کشتار معترضین عراقی در تظاهرات شده است را خریداری نکرده و "یک طرف سومی" این تسلیحات را خریداری کرده است، "ابوعلی العسکری" مسئول امنیتی گردان های حزب الله در این خصوص تاکید کرد که گلوله های گاز اشک آوری که در اعتراضات عراق استفاده شده است از صربستان وارد شده و وزارت دفاع عراق در یک چارچوب رسمی این تسلیحات را خریداری و وارد عراق کرده است.

انتهای پبام/*
۴
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما