plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۵۴۵۴
اصلاحات از پارلمان عراق کلید خورد

شوراهای استانی عراق منحل و استانداران تحت نظارت مجلس قرار گرفتند

تداوم اعتراضات مردم عراق
همزمان با ادامه تظاهرات در بغداد، مجلس عراق روز دوشنبه با اعلام وصول سؤال از نخست وزیر، در گام مهمی شوراهای استانی را منحل و ادامه کار استانداران را با نظارت پارلمان مجاز دانست، نمایندگان عراقی همچنین تشکیل کمیته اصلاح قانون اساسی و لغو امتیازات وزیران و مقامات ارشد کشور را تصویب کردند.
شوراهای استانی عراق منحل و استانداران تحت نظارت مجلس قرار گرفتند
به گزارش ایصال نیوز، "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان عراق در جلسه روز دوشنبه پارلمان این کشور گفت که نمایندگان پنج درخواست به ریاست تسلیم کرده اند که مربوط به سوال از نخست وزیر و وزیران نفت، برق، صنعت، و دارایی است. وی افزود که تاکنون اقدامات اداری مربوط به سوال از وزیران نفت و صنعت و نیز سوال از وزیر کشاورزی (مربوط به قبل) انجام شده و جلسه سوال این سه وزیر در ماه آینده میلادی انجام خواهد شد.
الحلبوسی اشاره ای به زمان و چگونگی سوال از نخست وزیر و موضوعات آن نکرد.
در همین حال پارلمان عراق امروز با رای مثبت خود انحلال شوراهای استانی، لغو امتیازهای مسئولان عالیرتبه و نیز تشکیل کمیته اصلاح قانون اساسی را تصویب کرد.
پارلمان عراق با رای مثبت به انحلال شوراهای استانی به جز اقلیم کردستان، مجلس این کشور را مسئول نظارت بر استانداران در حین برگزاری انتخابات معرفی کرد و همچنین مقرر شد استانداران اداره امور مالی و اداری را از شوراها تحویل بگیرند.
پارلمان عراق همچنین مصوب کرد تا همه امتیازهای ویژه ریاست جمهوری، نخست وزیری، رئیس و نمایندگان مجلس، وزیران، مدیران کل و قوه قضائیه، شورای عالی قضایی و استانداری ها از امروز (دوشنبه) لغو شود.
پارلمان عراق همچنین مقرر کرد با تشکیل کمیته اصلاح قانون اساسی، این کمیته پیشنهادهای خود را ظرف ۴ ماه ارائه کند.
تصمیمات روز دوشنبه پارلمان عراق در حالی صورت گرفت که دور تازه اعتراض های ضد دولتی در این کشور وارد پنجمین روز خود شده است و برخی شهرهای این کشور شاهد ناآرامی است.
انتهای پیام/*   
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما