plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
کد مطلب : ۵۴۲۷

شایعه استعفای عادل عبدالمهدی تکذیب شد

یک مسوول نزدیک به نخست وزیر عراق، شایعه مربوط به احتمال استعفای عادل عبدالمهدی را تکذیب کرد.
شایعه استعفای عادل عبدالمهدی تکذیب شد
به گزارش ایصال نیوز، این مسئول روز یکشنبه به رسانه ها در بغداد گفت که نخست وزیر هیچ قصد برای استعفا کردن ندارد و شایعات منتشر شده در این خصوص بدور از واقعیت است.
پیش از این و همزمان با ادامه فشار برخی احزاب از جمله ائتلاف النصر (حیدرالعبادی) و سائرون (سید مقتدا صدر) برای استعفای عبدالمهدی، چند بار شایعه استعفای وی مطرح شد اما وی در سخنانی به صراحت این امر را رد کرد و گفت که استعفای در شرایط بحرانی کنونی، به منزله فرار از مسوولیت است.
در پی خشونت های و ناآرامی های گسترده در هفت استان جنوبی عراق طی عصر و شب جمعه و هشدار مرجعیت عراق نسبت به گسترش هرج و مرج در کشور و درخواست رهبران عراق مبنی بر برخورد قاطع با خشونت طلبان، دولت از شب گذشته تصمیم گرفت جلوی ادامه اعتراضات خیابانی در قلب بغداد را بگیرد.
بر اساس دستور نخست وزیر عراق که نخستین بار ایرنا به نقل از یک منبع مطلع عراقی منتشر کرد، نیروهای مبارزه با تروریسم در نقاط حساس بغداد مستقر شدند و به معترضان اعلام شد که بدلایل امنیتی باید مرکز شهر را ترک کنند. با مقاومت گروههایی از تظاهرکنندگان، ساعتی درگیری میان دو طرف رخ داد اما سرانجام ماموران توانستند با شلیک گاز اشک آور و گلوله های صوتی و دود زا آنان را پراکنده کنند با این حال تعقیب و گریز و صدای شلیک ها بصورت پراکنده تا صبح ادامه داشت و هم اکنون نیز به صورت جسته و گریخته شنیده می شود.
شب گذشته و همزمان با صدور این فرمان، دفاتر چندین شبکه تلویزیونی سعودی و آمریکایی از جمله العربیه ، الحدث و الحره و همچنین شبکه کرد عراقی ان آر تی نیز به اتهام تحریک خشونت و تلاش برای انحراف اعتراضات قانونی مردم عراق، با دستور دولت عراق تعطیل و فعالیت آنها تا اطلاع ثانوی در این کشور ممنوع شد.
 برخی احزاب و رهبران سیاسی در عراق طی دو روز گذشته، دولت عادل عبدالمهدی را به ضعف و عدم قاطعیت در برابر آشوبگران متهم می کنند و می گویند برسمیت شناختن اعتراضات خیابانی با خواسته های مشروع نباید سبب شود که خشونت گران و افراد و گروههای نفوذی و مخرب و بویژه تروریست های داعشی در صفوف تظاهرکنندگان لانه کرده و دست به اعمال تخریبی و قتل بزنند و کشور و دولت را فلج کنند.
در همین راستا عبدالمهدی دیشب پس از نشستی با فرماندهان نظامی و انتظامی، فرمان داد نیروی مبارزه با تروریسم بعنوان یکی از قوی ترین نیروهای نظامی عراق، در برخی نقاط بغداد مستقر شوند و پس از آن به تظاهرکنندگان در میدان تحریر نیز نیم ساعت فرصت داده شد تا منطقه و بویژه ساختمان معروف به رستوران ترکی که از بعنوان پایگاه و پناهگاه استفاده می کردند را تخلیه کنند که با وجود مقاومت، سرانجام تخلیه شد.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما