plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۵۳۳۳

الجزیره: عربستان و یمن کمیته مشترک برای توقف درگیری ها تشکیل می‌دهند

الجزیره از تشکیل کمیته سیاسی و نظامی مشترک عربستان و حوثی های یمن برای بحث و بررسی درباره توقف درگیری‌های مرزی میان دو طرف خبر داد.
الجزیره: عربستان و یمن کمیته مشترک برای توقف درگیری ها تشکیل می‌دهند
به گزارش ایصال نیوز، الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد، سعودی‌ها و حوثی های یمن برای توقف جنگ و درگیری‌های مرزی مذاکراتی را انجام داده و  بر سر تشکیل یک کمیته مشترک در این زمینه به توافقاتی نیز رسیده اند.
الجزیره به نقل از این منابع آگاه خبر داد که «انصارالله و سعودی‌ها برای بررسی آتش‌بس و توقف درگیری‌های مرزی و بمباران های هوایی با یکدیگر رایزنی کردند». 
این خبر در حالی منتشر می‌شود که اخیرا سعودی ها و حوثی ها برای کاهش درگیری ها ابراز تمایلاتی نشان داده بودند،ازجمله حوثی ها ماه قبل (پس از عملیات آرامکو) هرگونه شلیک به داخل خاک عربستان را بطور یکجانبه متوقف کردند و سعودی ها نیز ابراز امیدواری کرده بودند که این اقدامِ حوثی های یمن به مذاکره سیاسی بیم طرفین منجر شود.
الجزیره مدعی است تماس هایی میان خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان و مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی انصارالله یمن برقرار شده است و به پیشنهاد طرف عربستانی، کمیته ای برای آتش بس کامل در مرز یمن و عربستان و توقف درگیری مرزی در حال تشکیل است.
گفتنی است،همزمان با این اخبار که هنوز مقامات یمنی و سعودی رسما تأیید نکرده اند، جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز سه‌شنبه چندین بار به شهرستان «رازح» در استان صعده حمله کردند.
 انتهای پیام/*
۶
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما