plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۵۰۷۵

توفان «هاگی بیس» برخی جزایر ژاپن را به شهر اشباح تبدیل کرد

خسارات سنگین در اثر سیل و توفان در ژاپن
توفان«هاگی بیس» قوی ترین توفان در ژاپن از سال 1958 تاکنون بوده است و علی رغم ایمنی بالا در شهرهای ژاپن و هشدار های داده شده قبلی، توفان هاگیبس خسارات بسیار سنگینی بر جای گذاشت.
توفان «هاگی بیس» برخی جزایر ژاپن را به شهر اشباح تبدیل کرد
به گزارش ایصال نیوز، با شدت گرفتن توفان «هاگی بیس» در ژاپن از روز شنبه تا صبح امروز یکشنبه بیش از 11 نفر کشته و حدود 20 نفر مفقود شدند. این توفان قوی ترین توفان در ژاپن از سال 1958 تاکنون بوده است و علی رغم ایمنی بالا در شهرهای ژاپن و هشدار های داده شده قبلی، توفان هاگیبیس خسارات بسیار سنگینی بر جای گذاشت.
هواشناسی ژاپن اعلام کرد، به دلیل شدت توفان، تنها ظرف 24 ساعت 939 میلیمتر باران بارید که تراکم این حجم باران در این مدت اندک منجر به طغیان رودخانه ها و وقوع سیل گردید.
بر اساس آخرین آمار، قدرت توفان هاگی بیس به قدری شدید بود که در اثر شدت بارش ها و سرعت بی سابقه باد، تاکنون این توفان 11 کشته، 20 مفقود، 80 نفر زخمی و خسارات مادی سنگینی را بر جای گذاشته است. برق 270 هزار نفر در جزایر ژاپن قطع شده است و هزاران پرواز نیز لغو شده است.
بر اساس گزارش رادیو تلویزیون ژاپن، با اینکه این توفان در پایتخت ژاپن «توکیو» به شدت دیگر شهرها نبود اما بعلت هم زمانی با زلزله 5.7 ریشتری در توکیو، با عث هراس مردم پایتخت و رفتن آنان به محلهای مطمئن شد. توکیو و چندین شهر ژاپن برای ساعت ها کاملا فلج شد.
با توجه به وحشت و هراس بوجود آمده و حدود 6 میلیون جابجائی مردم، برای در امان ماندن از توفان، برخی رسانه های ژاپن، توکیو و برخی شهرهای جزایر ژاپن را به محله اشباح تشبیه کرده اند.
اگرچه ارزیابی خسارت توفان تازه آغاز شده است، اما کارشناسان هواشناسی ژاپن، توفان هاگی بیس را در 60 سال گذشته در ژاپن بی سابقه عنوان کرده اند.
انتهای پیام/*
۵
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما