plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۵۰۶۰

خسارات فراوان و لغو صدها پرواز در ژاپن بر اثر توفان سهمگین

توفان سهمگین «هاگیبیس» باعث شد تا خط هوایی ژاپن دستکم ۱۶۰۰ پرواز داخلی خود را به شهرهای مختلف این کشور در روز شنبه لغو کند.
خسارات فراوان و لغو صدها پرواز در ژاپن بر اثر توفان سهمگین
به گزارش ایصال نیوز، تلویزیون ژاپن روز شنبه گزارش کرد «هاگیبیس» که سهمگین ترین توفان این کشور در ۶۰ سال گذشته به حساب می آید حدود ۹۰ درصد پروازهای «ژاپن ایرلاینز» در مناطق مختلف کشور را لغو کرده است. بر اساس این گزارش شرکت «ژاپن ایرلاینز» ۵۴۰ پرواز خود را در سراسر کشور لغو کرد که بیشتر آنها به مقصد یا از مبدا فرودگاه های هاندا و ناریتا هستند.
شرکت «پیچ آوی ایشن» نیز ۱۸ پرواز بین المللی خود را لغو کرد که بیشتر به مقصد و یا از فرودگاه های هاندا و کانسای هستند.
سازمان هواشناسی ژاپن نیز به مردم هشدار داده است که باید خود را برای بارش باران های سیل آسا، رانش زمین، بادهای بسیار شدید و وضعیت خطرناک جوی آماده کنند.
این سازمان که در یک ماه گذشته یک توفان شدید دیگر با نام فاکسای را نیز تجربه کرده افزوده است که خط راه آهن بین شهر توکیو و اوزاکا نیز تعطیل شده است. توفان یک ماه قبل باعث شد به حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی خسارات جدی وارد شود و خاموشی گسترده در منطقه چیبا باعث بروز اختلالاتی در زندگی ۹۳۰ هزار نفر شد.
مسئولان شهری هشدار داده اند اگر توفان باعث سرریز شدن آب بندها شود ممکن است ۵ میلیون نفر مجبور به ترک منازل خود و انتقال به مکان های امن شوند. بسیاری از مراکز عمومی و فروشگاه ها در مناطق مرکزی ژاپن بتدریج تعطیل شده اند و برخی از بیمارستان ها به حال آماده باش درامده اند.
کارشناسان هم می گویند قدرت این توفان به مراتب از توفان فاکسای بیشتر است.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما