plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
کد مطلب : ۴۷۹۸
خون خاشقچی دامن گیر شد

بن سلمان: به عنوان ولیعهد، مسئولیت قتل خاشقچی را می پذیرم

بازی ولیعهد عربستان با افکار عمومی
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با برنامه «60 دقیقه» شبکه تلویزیونی پی.بی.اس آمریکا گفت: وی دستور قتل خاشقچی را نداده اما به عنوان ولیعهد کشورش خود را مسئول این حادثه می داند. ولیعهد عربستان در این مصاحبه سعی کرد تا خود را از مسئولیت «قاتل بودن» نزد افکار عمومی تبرئه کند.
بن سلمان: به عنوان ولیعهد، مسئولیت قتل خاشقچی را می پذیرم
به گزارش ایصال نیوز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با برنامه «60 دقیقه» شبکه تلویزیونی پی.بی.اس آمریکا که هفته گذشته ضبط شده و روز دوشنبه منتشر شد، در ارتباط با قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار و ستون نویس واشنگتن پست در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول گفت: وی دستور قتل خاشقچی را نداده اما به عنوان ولیعهد کشورش خود را مسئول می داند.
وی افزود: تحقیقات در حال حاضر همچنان ادامه داشته و پس از به پایان رسیدن تحقیقات، هر کسی در  هر سطحی باشد، بدون استثنا محاکمه خواهد شد.
ولیعهد عربستان ادامه داد: این یک اشتباه بود اما باید تمامی تدابیر برای جلوگیری از وقوع چنین چیزی در آینده را اتخاذ کنیم.
بن سلمان در پاسخ به سوال آیا قتل خاشقچی و جنگ در یمن در روابط ریاض با واشنگتن خدشه وارد کرده است، تصریح کرد: روابط ما قوی است و باید بسیار تلاش کنیم تا مشکلات ایجاد نشود.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه "فاکس نیوز" آمریکا در رابطه با اصرارش بر ادامه پیگیری موضوع قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی الاصل اظهار داشت: مگر طرف اول ما در این موضوع آمریکاست؟ مخاطب این موضوع عربستان سعودی است چون عاملان آن در عربستان سعودی هستند. وی تصریح کرد: تمامی صدا‌های ضبط شده را مقامات عربستانی گوش کرده‌اند، من با جناب پادشاه در این رابطه صحبت کردم. با ولیعهد نیز دو بار در همین خصوص گفتگو کردم و آنها گفتند که «عاملان آن مجازات خواهند شد» اما متاسفانه بعد از گذشت یک سال هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام‌های فراقضایی طی گزارش در ماه جولای گذشته عربستان سعودی را مسئول قتل جمال خاشقچی دانست. بر اساس این گزارش، مدارکی وجود دارد که طبق آن مسئولین سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد این کشور باید مورد بازجویی قرار بگیرند.
گفتنی است جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی و سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر 2018 به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.
ریاض در تاریخ 20 اکتبر قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از "درگیری" با چند نفر در داخل کنسولگری "فوت" کرده و 18 شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.
دادستانی کل استانبول ترکیه 31 اکتبر سال گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقچی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی، خفه و کشته شده است.  
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما