plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۶۲۲

ظریف: ابتکار "صلح هرمز" برای ایران بسیار جدی است

وزیر امور خارجه کشورمان، در جمع خبرنگاران خارجی رسانه‌های سازمان ملل گفت: ابتکار هرمز که آقای روحانی آن را مطرح کرده برای ما بسیار جدی است.
ظریف: ابتکار "صلح هرمز" برای ایران بسیار جدی است
به گزارش ایصال نیوز، محمد جواد طریف وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در نشستی که با خبرنگاران رسانه های بین المللی در مقر نمایندگی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، گفت: تنگه هرمز نه تنها از لحاظ استراتژیک مهم است، ابتکار هرمز یا ایده ائتلاف برای امید را رییس جمهوری ایران مطرح کرده که بسیار برای ما جدی است.
وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است در بخشی از صحبت‌های خود با خبرنگاران گفت: آمریکا قادر نیست با فشار ایران را به زانو در بیاورد.
وی با بیان این که آمریکا از تعهدات بین المللی خارج شده و چه تضمینی است حتی بعد از یک توافق با یک انتخابات همه چیز بهم نخورد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ارتباط با "صلح هرمز" خاطرنشان کرد: ابتکار هرمز که رییس جمهور مطرح کرده برای ما بسیار جدی است.
دیپلمات ارشد عالیرتبه کشورمان افزود: برخی کشورهای منطقه آنچنان بچه گانه برخورد می کنند که حتی نمی خواهند نام‌خلیج فارس را بیاورند، در حالی که 50 سال پیش بالای سربرگ های دولت عربستان "الخلیج الفارسی"بود.
وی همچنین در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه نخست من و پمپئو بعنوان یک دیپلمات این است که تلاش کنیم از جنگ دوری ورزیم و نه به شروع جنگ دامن بزنیم.
گفتنی است، دکتر روحانی رئیس جمهور امروز قبل از عزیمت به نیویورک با اشاره به مسائل منطقه‌ای، در مورد طرح صلح ایران گفت: مسائل منطقه حاد شده است.ما در این شرایط طرحی به نام «ابتکار صلح هرمز» را به سازمان ملل می‌بریم که اساس آن همکاری جمعی کشورهای درون منطقه خلیج فارس است، البته این طرح فقط امنیتی نیست بلکه اقتصادی و سیاسی هم هست. ما از همه کشورهای حوزه خلیج فارس و هرمز در این ائتلاف دعوت می‌کنیم تا خودمان امنیت منطقه را تضمین کنیم، البته عکس‌العمل‌ها به این طرح هنوز روشن نیست. آمریکا گفته است دوست داریم این طرح را ببینیم. امیدواریم این طرح را در سازمان ملل تشریح کرده و به دنیا اعلام کنیم ایران دنبال صلح بلندمدت در منطقه است. در این طرح از سازمان ملل هم دعوت شده است،
انتهای پیام/*  
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما