plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد مطلب : ۴۵۹۹
در گفت و گو با شبکه CBS

ظریف: شروع کنندۀ جنگ، پایان دهندۀ آن نخواهد بود

ضرورت مذاکره درباره آنچه که دائمی خواهد بود
وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال در خصوص اینکه "آیا مطمئن هستید که می‌توانید از یک جنگ جلوگیری کنید؟" پاسخ داد: نه، من مطمئن نیستم که می‌توانیم از جنگ جلوگیری کنیم اما مطمئنم هر کسی که (این جنگ) را شروع کند، پایان دهنده آن نخواهد بود.
ظریف: شروع کنندۀ جنگ، پایان دهندۀ آن نخواهد بود
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه "سی‌بی‌اس" در پاسخ به سوال مارگارت برنان مجری این شبکه درباره اینکه آیا ایران آماده مذاکره با آمریکا است یا خیر، اظهار داشت: "مکان برای مذاکرات وجود دارد"، و یادآور شد: "نشست وزیران کشورهای عضو برجام چهارشنبه در در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك برگزار می‌شود."

ظریف افزود:"ما آماده گفتگو هستیم، اما در مورد آنچه که یک سال و نیم و یا پنج سال و نیم داشته باشد. ما باید درباره آنچه که دائمی خواهد بود صحبت کنیم."

این مقام عالی رتبه دستگاه دیپلماسی ایران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا صدور روادید برای او جهت حضور در نیویورک را علی‌رغم تحریم بودن، نشانه‌ای از تمایل آمریکا جهت مذاکره می‌داند گفت: نه ضرورتا. زیرا ایالات متحده مجبور است به عنوان میزبان مقر سازمان ملل برای کشورهای عضو روادید صادر کند.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال برنان در خصوص اینکه "آیا مطمئن هستید که می‌توانید از یک جنگ جلوگیری کنید؟" پاسخ داد: نه، من مطمئن نیستم که می‌توانیم از جنگ جلوگیری کنیم اما مطمئنم هر کسی که (این جنگ) را شروع کند، پایان دهنده آن نخواهد بود. وی در ادامه تصریح کرد: یعنی این جنگ محدود نخواهد بود.

ظریف در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره تفسیر وی از ارسال تجهیزات و نیروی نظامی از سوی آمریکا به عربستان سعودی، تصریح کرد: به نظر من اینگونه خودنمایی‌ها فایده‌ای ندارد. به نظرم، چیزی که کمک می‌کند، پایان دادن به جنگ یمن است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران  در پاسخ به اظهارات مارگارت برنان درباره اینکه ایران برای نشان دادن حسن نیت خود تعدادی از زندانیان آمریکایی در ایران را آزاد کند، گفت: آیا بهتر نیست که ایالات متحده برای نشان دادن حسن نیست خود دانشمند ایرانی را که فقط به این دلیل که به وی روادید داده شده و بدون هیچگونه اتهامی در زندان این کشور در بازداشت به سر می برد، آزاد کند؟

ظریف در ادامه افزود: ویزای دانشمند ایرانی در حالی که به سمت آمریکا در حال پرواز بوده ابطال شده است. وی یک دانشمند است. او متخصص علوم نظامی نیست. او استاد زیست شناسی است. او دانشمند مشهوری در جهان بود و اگر درست گفته باشم در حال کار روی ژن های بازآفرینی بود. اگر به درستی به یاد داشته باشم او از نوامبر یا دسامبر سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد. چرا آنها او را به عنوان حسن نیت آزاد نمی‌کنند تا دست کم بتواند به مزار مادرش که به تازگی فوت شده برود. 

انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما