plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۴۹۲

آزمایش سیستم وضعیت قرمز در ریاض

وحشت عربستان از ناتوانی در شناسایی و رهگیری حملات
مقامات سعودی از اینکه سامانه پدافند هوایی پیشرفته عربستان و حمایت تسلیحاتی آمریکا تاکنون از ره گیری موشک ها و پهپادهای یمنی در عمق خاک خود ناتوان بوده، در برابر افکار عمومی عربستان، عصبانی و وحشت زده اند. شبکه الاخباریه عربستان اعلام کرد برای امادگی و آزمایش سیستم اعلام خطر (وضعیت قرمز) ظهر روز پنجشنبه وضعیت اعلام خطر را در ریاض و چند شهر دیگر آزمایش خواهد کرد.
آزمایش سیستم وضعیت قرمز در ریاض
به گزارش ایصال نیوز شورای وزیران عربستان سعودی در پایان جلسه خود به ریاست ملک سلمان، با صدور بیانیه ای، بدون اشاره به حملات چندساله جنگنده های ائتلاف عربی به یمن و ویرانی این کشور، ضمن محکوم نمودن این حملات تاکید کرد که هدف از حملات بی سابقه اخیر به تاسیسات آرامکو، ایجاد اختلال در مسیر انتقال انرژی جهانی است.
شبکه الاخباریه عربستان نیز اعلام کرد برای امادگی و آزمایش سیستم اعلام خطر (وضعیت قرمز) ظهر روز پنجشنبه وضعیت اعلام خطر را در ریاض و چند شهر دیگر آزمایش خواهد کرد.
لازم به ذکر است، مقامات سعودی از اینکه سامانه پدافند هوایی پیشرفته عربستان و حمایت تسلیحاتی آمریکا تاکنون از ره گیری موشک ها و پهپادهای یمنی ناتوان بوده، در برابر افکار عمومی عربستان، عصبانی و وحشت زده اند.
در فضای مجازی عربستان اعتراضات و انتقادات تندی از ناتوانی در شناسایی و ره گیری عربستان در برابر حملات در عمق خاک سعودی جریان دارد. 
گفتنی است، جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه کشتار و حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.
آمریکا و چند کشور عربی و اروپایی ضمن حمایت از عربستان خواستار اقدام مشترک علیه مسئول این حملات شده اند. آمریکا و عربستان ایران را مسئول حملات و انفجارهای تاسیسات آرامکو می دانند اما ایران این اتهام را بشدت رد کرده است.
انتهای پیام/*
۴
مرجع : الاخباریة
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما