plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۴۲۹۷
فرزند پادشاه بر مسند وزارت نفت

وزیر نفت عربستان با حکم ملک سلمان برکنار شد

پس لرزه های زلزله آرامکو ادامه دارد
پادشاه عربستان در اقدامی غیر منتظره وزیر نفت و انرژی عربستان را برکنار و بجای او یکی از فرزندانش را بعنوان وزیر جدید نفت عربستان منصوب کرد. معاون وزیر انرژی نیز برکنار شد.
وزیر نفت عربستان با حکم ملک سلمان برکنار شد
به گزارش ایصال نیوز، ملک سلمان، پادشاه عربستان، شب گذشته، خالدالفالح وزیر نفت عربستان را برکنار و عبدالعزیز بن سلمان یکی از فرزندان خود را به عنوان جانشین وی منصوب کرد. به گزارش اسکای نیوز، با برکناری خالد الفالح، پادشاه عربستان با صدور حکمی شاهزاده عبدالعزیر "بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" را بعنوان وزیر نفت عربستان منصوب نمود.
لازم به ذکر است، عبدالعزیز بن سلمان پیش از این مسئولیتهای مهمی را در بخش نفت و انرژی عربستان داشته و گفته می شود یکی از جانشینان جدی برادرش محمد بن سلمان ولیعهد فعلی عربستان (در صورت برکناری) است.
خالد الفالح از هفتم ماه مه 2016 وزیر نفت عربستان بود. وی قبلا ریاست شرکت نفت آرامکو را عهده دار بود و هم اکنون یکی از مدیران ارشد و پرنفوذ حوزه نفت عربستان بشمار می رود.
پادشاه سعودی در ادامه این تغییرات، معاون وزیر انرژی را نیز برکنار نمود و اسامه عبدالعزیز را جانشین او نمود.
گفتنی است، این تغییرات غیر منتظره به دنبال تغییر هفته قبل رئیس هیات مدیره «آرامکو» بزرگ ترین شرکت نفت عربستان رخ داد. "خالد الفالح" وزیر نفت برکنار شده هفته قبل "یاسر عثمان الرمیان" رئیس صندوق سرمایه گذاری های عمومی عربستان را به ریاست هیأت مدیره شرکت نفتی عربستان منصوب کرده بود.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما