plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۱۰۴
استاندار تهران مطرح کرد

باید به سمت خصوصی‌سازی پارک‌های علم و فناوری حرکت کرد

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان راهبرد ماست
استاندار تهران با اشاره به نقش پارک های علم و فناوری در توسعه اقتصادی بر خصوصی‌سازی پارک‌های علم و فناوری در استان تاکید کرد.
باید به سمت خصوصی‌سازی پارک‌های علم و فناوری حرکت کرد
به گزارش ایصال نیوز از استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک علم و فناوری پردیس اظهار داشت: توسعه دارای ابعاد مختلفی است همچنان که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده اقتصاد یکی از مهم‌ترین ارکان آن است.

وی بیان کرد: به رغم وجود ظرفیت‌های فراوان و استعدادهای فردی در تولید انبوه و تجاری‌سازی علم اما متأسفانه به دلیل فقدان نگاه علمی توسعه اقتصادی در کشور محقق نشده است.

استاندار تهران با اشاره به ظرفیت‌ پارک‌های علم و فناوری در توسعه کشور افزود: با توجه به اینکه پارک‌های علم و فناوری بستر توسعه کشور محسوب می‌شوند بنابراین راهبرد ما در ایجاد و تقویت پارک‌های علم و فناوری باید توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تقویت نقاط ضعف بنگاه‌های تولیدی و ایجاد اشتغال حرفه‌ای باشد.

محسنی بندپی همچنین ادامه داد: توسعه پارک‌های علم و فناوری زمینه را برای پر کردن خلأ موجود در صنایع خودروسازی به شدت پوشش خواهد داد و راه را برای برون‌رفت از مشکلات در این حوزه فراهم می‌کند.

وی سپس با اشاره به ارتباطات تنگاتنگ بین دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری گفت: این مسیر می‌تواند تقویت کننده مسیر درست تجاری‌سازی باشد که گامی مهم در پاسخگویی به مطالبات مردم جهت رفاه نسبی و زندگی بهتر خواهد بود.

استاندار تهران در پایان با اشاره به تکلیف دولت در تأمین امکانات زیربنایی برای توسعه پارک‌های علم و فناوری خاطرنشان کرد: توسعه پارک‌های علم و فناوری متأسفانه در استان تهران مورد غفلت واقع شده است که باید به سمت خصوصی‌سازی این پارک‌ها حرکت کرد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما