plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۰۸۲

مواضع دوگانه وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

«راب» خواستار حمایت بین‌المللی از ائتلاف ضدایرانی آمریکا در خلیج فارس شد
راب پیش از شرکت در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت: ما به گسترده‌ترین حمایت بین‌المللی ممکن برای مقابله با تهدیدها علیه کشتیرانی بین‌المللی در تنگه هرمز نیاز داریم. وی بار دیگر از توافق هسته‌ای (برجام) به این دلیل که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پیشگیری می‌کند، حمایت کرد!
مواضع دوگانه وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
به گزارش ایصال نیوز، وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام حمایت کشورش از برجام از کشورهای جهان خواست که به ائتلاف ضدایرانی آمریکا در خلیج فارس بپیوندند. خبرگزاری رویترز گزارش داد «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه در دیدار با همتایان آلمانی و فرانسوی خود برای گفت‌وگو پیرامون ایران خواستار حمایت بین‌المللی از ائتلاف ضدایرانی آمریکا در خلیج فارس خواهد شد.
راب پیش از شرکت در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در هلسینکی پایتخت فنلاند گفت: ما به گسترده‌ترین حمایت بین‌المللی ممکن برای مقابله با تهدیدها علیه کشتیرانی بین‌المللی در تنگه هرمز نیاز داریم.
درخواست وزیر خارجه انگلیس در حالی است که آلمان و فرانسه ضمن صحبت از ائتلاف اروپایی برای حمایت از کشتیرانی در خلیج فارس، پیوستن به ائتلاف آمریکایی را با قاطعیت رد کرده‌اند.
راب در عین حال حمایت کشورش از برجام را اعلام کرد و گفت: توافق هسته‌ای (برجام) تنها توافق روی میز است که از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای پیشگیری می‌کند و ما به همکاری برای ترغیب ایران به پایبندی کامل به این توافق ادامه می‌دهیم.
گفتنی است، انگلیس، در کنار بحرین و استرالیا یکی از سه کشوری است که به درخواست آمریکا برای تشکیل ائتلافی در خلیج فارس و تنگه هرمز پاسخ مثبت داده است. فرانسه و آلمان تاکنون درخواست آمریکا برای پیوستن به این ائتلاف را رد کرده‌اند. اجلاس وزاری خارجه اتحادیه اروپا در روز جمعه در هلسینکی جدید ترین تلاش انگلیس برای ترغیب سایر کشورهای اروپایی برای پیوستن به ائتلاف امریکایی انگلیسی طرح تامین امنیت دریایی خلیج فارس علیه ایران است. 
انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما