plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۴۰۸۱

آلمان مامور ابلاغ نتایج رایزنی‌های G7 درباره ایران به روسیه شد

دفتر رسانه‌های کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکل، روسیه را از نتایج رایزنی‌های انجام شده در خصوص این موضوع در اجلاس گروه هفت در «بیاریتز» فرانسه مطلع کرده است. همچنین دو طرف توافق کرده‌اند تلاش‌ها را برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تشدید کنند.
آلمان مامور ابلاغ نتایج رایزنی‌های G7 درباره ایران به روسیه شد
به گزارش ایصال نیوز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در یک گفت‌وگوی تلفنی روز پنجشنبه درباره مسائل مختلف از جمله برجام گفت‌وگو کردند.
دفتر رسانه‌های کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد دو طرف توافق کرده‌اند ضروری است تلاش‌ها را برای حفظ توافق هسته‌ای ایران تشدید کنند. در این بیانیه آمده است: «طرف‌ها درباره اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کردند. آنها بر ضرورت تشدید تلاش‌های همه طرف‌ها برای حفظ برجام تأکید کردند.
کرملین همچنین می‌گوید مرکل، روسیه را از نتایج رایزنی‌های انجام شده در خصوص این موضوع در اجلاس گروه هفت در «بیاریتز» فرانسه مطلع کرده است.
در اجلاس گروه ۷ که از شنبه تا دوشنبه هفته جاری (۲ تا ۴ شهریورماه) در شهر بیاریتز فرانسه برگزار شد رایزنی‌هایی درباره ایران انجام شد.

همچنین لازم به ذکر است، پیشتر،  سران گروه ۷ ، «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را مأمور ارسال پیام سران این گروه به ایران کردند.
منابع دیپلماتیک روز دوشنبه گزارش دادند رهبران گروه ۷ «توافق کرده‌اند که مکرون با طرف ایرانی مذاکره کند و پیام آنها را به تهران منتقل کند.»

مکرون پیش از حضور در نشست سران گروه ۷ با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در کاخ الیزه دیدار کرده بود و برخی رسانه‌ها از ارائه پیشنهاداتی از سوی پاریس به تهران خبر داده بودند.

مکرون یک روز قبل‌تر هم در حاشیه این نشست با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و با وی درباره مسائل مربوط به ایران گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ گفت در تلاش برای ترتیب دادن دیداری میان ترامپ و رئیس‌جمهوری ایران، حسن روحانی است.

گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کرده است که هر نوع دیداری پس از رفع تمامی تحریم‌ها از سوی آمریکا و بازگشت آمریکا به برجام، قابل بررسی خواهد بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما