plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۴۰۷۹
خبرهای ضد و نقیض از تنش میان عربستان و امارات

جنگنده های اماراتی در عدن نیروهای وابسته به ریاض را هدف قرار دادند

استمداد منصور هادی از عربستان علیه امارات
در اقدامی بی سابقه و در حمایت از نیروهای انتقالی جنوبی، جنگنده های امارات متحده عربی نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن را در اطراف شهر عدن هدف قرار دادند و تعداد زیادی کشته یا زخمی شدند. ناظران معتقدند که این حوادث نشانه بالا گرفتن اختلافات بین امارات و عربستان در یمن است.
جنگنده های اماراتی در عدن نیروهای وابسته به ریاض را هدف قرار دادند
به گزارش ایصال نیوز، منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند که هواپیمای امارات متحده عربی نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن را در اطراف شهر عدن هدف قرار داد. به گزارش الجزیره به نقل از منابع نظامی، هواپیمای امارات محل حضور نیروهای منصور هادی را در منطقه «علم» واقع در ورودی شهر عدن بمباران کرد. در این بمباران هوایی امارات شماری از نیروهای منصور هادی کشته شدند.
در همین حال وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن اعلام کرد که نیروهای وابسته به منصور هادی به منطقه خور مکسر در عدن رسیدند. «احمد المیسری» وزیر کشور دولت مستعفی یمن روز چهارشنبه از پس گیری کامل شهر عدن خبر داده بود.
عناصر جدایی طلب «شورای انتقالی جنوب» که مورد حمایت امارات هستند، در ماه گذشته پس از درگیری با نیروهای منصور هادی توانستند استان های جنوبی یمن از جمله عدن و أبین را تصرف کنند. شورای انتقالی جنوب یمن در ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت/ خرداد۹۶) با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است.
این شورا با رهبری 'عیدروس الزبیدی' استاندار وقت عدن طرح ها و اهداف امارات را پیش می برد که اختلافات بین دولت مستعفی یمن و امارات موجب عزل وی از سوی منصور هادی شد. از آن پس اختلافات میان این دو جریان تشدید و شهر عدن شاهد درگیری های سیاسی و نظامی میان دولت منصور هادی (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب یمن (وابسته به امارات) شد و به دنبال اعلام خبر خروج نیروهای اماراتی از یمن در تابستان امسال و عیان شدن اختلافات در ائتلاف سعودی - اماراتی، جدایی طلبان به طور رسمی به مواضع وابستگان سعودی در جنوب یمن حمله کردند.
امارات متحده عربی و عربستان سعودی در قالب ائتلاف عربی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌ کنند.
گفتنی است، دولت مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان) در ادامه درگیری ها با جدایی طلبان جنوب (مورد حمایت امارات)، خواستار خروج امارات از ائتلاف سعودی علیه یمن شد و تأکید کرد که از ابوظبی به نهادها و دادگاه های بین المللی شکایت خواهد کرد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما